Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARBYL515 | TARLA MÜNAVEBE TEKNİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Münavebe nedir, Tarla tarımında münavebenin kullanımı ve önemi.
Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ
1 | Tarla tarımında münavebe sistemi ve önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Tarla tarım sistemlerini ve bu sistemlere uygun münavebe yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Tarla tarımında toprak besin maddeleri, yabancı otlar ve mücadelesi hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Tarla tarımında yabancı otlar ve mücadelesi hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Tarla tarımında bölge şartlarına göre hangi bitkilerin ekim nöbetine dahil edileceği hakkında bilgi sahibi olur |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Tarla tarımında münavebenin yeri, önemi ve etkileri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Münavebenin tanımı ve derse giriş | Sunum ve tartışma tekniği Presentation and discussion technique | yok |
2 | Tarla tarımında sürdürülebilirlik | Sunum ve tartışma tekniği | yok |
3 | Münavebenin tarım tarihindeki yeri | Sunum ve tartışma tekniği | Yok |
4 | Münavebe yöntemleri | Sunum ve tartışma tekniği | yok |
5 | Münavebenin önemi | Sunum ve tartışma tekniği | yok |
6 | Tarla tarım sistemleri | Sunum ve tartışma tekniği Presentation and discussion technique | yok |
7 | Kuru tarım sisteminde rotasyonun önemi | Sunum ve tartışma tekniği | yok |
8 | Sulu ve Nemli tarım sisteminde rotasyonun önemi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
9 | Yem bitkileri ekiminin tarla tarımında ve münavebe sistemindeki yeri ve önemi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
10 | Tabii yağıştan daha fazla istifade edilebilmesi için sulu ve kıraç şartlarda hangi bitkiden sonra hangi bitkilerin yer alması | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
11 | Tabii yağıştan daha fazla istifade edilebilmesi için sulu ve kıraç şartlarda hangi bitkiden sonra hangi bitkilerin yer alması | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
12 | Tabii yağıştan daha fazla istifade edilebilmesi için sulu ve kıraç şartlarda hangi bitkiden sonra hangi bitkilerin yer alması | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
13 | Bölge şartlarına göre hangi bitkilere ekim sisteminde nasıl yer verilmesi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
14 | Bölge şartlarına göre hangi bitkilere ekim sisteminde nasıl yer verilmesi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
1. Acar Zeki, İ. Ayan ve G. Günaydın, 2009. Ekim Nöbeti. OMÜ Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No. 62. 2. Könnecke Gustav, 1967. Münavebe. Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Yayınları No. 207. 2. Algan, N. ve İ. Duman.1998. Ekolojik Tarımda Rotasyon (Ekim Nöbeti). Ekolojik Tarım. Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) Bornova, İZMİR 3. Öğretim elemanına ait ders notları 4. Güncel çalışma ve makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |