GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TARBYL597 TEZ ÇALIŞMASI Ders 2 3 20,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Derste öğrencilerin tez konusuna ilişkin araştırma yapması, tezini kurması ve yürütmesi, elde edilen bulguların analizini ve sentezini yapması, tezini yazması ve sunması amaçlanmaktadır. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır.


Prof. Dr. Güngör YILMAZ Prof. Dr. Belgin Coşge ŞENKAL Prof. Dr. Uğur BAŞARAN Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ Doç. Dr. Levent YAZİCİ Doç. Dr. Cennet YAMAN Doç. Dr. Bekir AKTAŞ


1 Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgi duyduğu alanda araştırma yaparak tez konusunu belirler.
2 Tez konusuna dayalı denemelerin planlanmasını, kurulmasını ve yürütülmesini öğrenir.
3 Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için yeni yöntemler kullanma, elde edilen sonuçları değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanırlar.
4 Öğrenci, güncel makale ve kitaplar üzerinde eleştirel okuma, anlama, sentez yapma ve karşılaştırma ile ilgili beceri elde edip uygulayabilecektir.
5 Akademik kurallara uygun tezini yorumlayabilecek, enstitü yazım kurallarına uygun tezini yazabilecek ve savunabilecek beceriye sahip olurlar.

Birinci Öğretim


Yok


yok


Akademik kurallar çerçevesinde tezini yürütme, yazma ve sunmayı kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
2 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
3 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
4 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
5 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
6 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
7 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
8 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
9 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
10 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
11 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
12 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
13 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok
14 Tezini geliştirme ve tamamlama Yok

1-Tez konusu ile ilgili makaleler 2-Bailey, S. 2020. Akademik Yazma, Nobel Yayıncılık 3. Koçoğlu, E.. 2021. Eğitimde Okuryazarlık Becerileri-I. Pegem Akademi Yayıncılık 4-Dinç Kurt, Y., Göcmenler, H. 2023. Akademik Okuryazarlık. Hacettepe Üniversitesi Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Makale Kritik Etme 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 12 5 60
Laboratuvar 14 4 56
Tartışma 12 5 60
Deney 10 3 30
Alan Gezisi 12 3 36
Alan Çalışması 15 5 75
Beyin Fırtınası 15 2 30
Bireysel Çalışma 12 5 60
Okuma 12 3 36
Performans 14 3 42
Ev Ödevi 3 4 12
Toplam İş Yükü (saat) 511

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 3 5 5 5 5 5 3 3 3 4 4 3 2
ÖÇ 2 2 3 3 5 3 4 3 3 2 4 3 4 4 2 2
ÖÇ 3 3 4 2 5 3 3 4 4 2 4 3 4 3 2 2
ÖÇ 4 3 5 3 3 4 4 3 3 2 4 3 4 4 3 2
ÖÇ 5 4 3 2 3 4 4 3 3 2 4 4 4 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek