Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARBYL597 | TEZ ÇALIŞMASI | Ders | 2 | 3 | 20,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Derste öğrencilerin tez konusuna ilişkin araştırma yapması, tezini kurması ve yürütmesi, elde edilen bulguların analizini ve sentezini yapması, tezini yazması ve sunması amaçlanmaktadır. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır.
Prof. Dr. Güngör YILMAZ Prof. Dr. Belgin Coşge ŞENKAL Prof. Dr. Uğur BAŞARAN Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ Doç. Dr. Levent YAZİCİ Doç. Dr. Cennet YAMAN Doç. Dr. Bekir AKTAŞ
1 | Tarla Bitkileri yetiştirme ve ıslahı kapsamında ilgi duyduğu alanda araştırma yaparak tez konusunu belirler. |
2 | Tez konusuna dayalı denemelerin planlanmasını, kurulmasını ve yürütülmesini öğrenir. |
3 | Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için yeni yöntemler kullanma, elde edilen sonuçları değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanırlar. |
4 | Öğrenci, güncel makale ve kitaplar üzerinde eleştirel okuma, anlama, sentez yapma ve karşılaştırma ile ilgili beceri elde edip uygulayabilecektir. |
5 | Akademik kurallara uygun tezini yorumlayabilecek, enstitü yazım kurallarına uygun tezini yazabilecek ve savunabilecek beceriye sahip olurlar. |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Akademik kurallar çerçevesinde tezini yürütme, yazma ve sunmayı kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
2 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
3 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
4 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
5 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
6 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
7 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
8 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
9 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
10 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
11 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
12 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
13 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok | ||
14 | Tezini geliştirme ve tamamlama | Yok |
1-Tez konusu ile ilgili makaleler 2-Bailey, S. 2020. Akademik Yazma, Nobel Yayıncılık 3. Koçoğlu, E.. 2021. Eğitimde Okuryazarlık Becerileri-I. Pegem Akademi Yayıncılık 4-Dinç Kurt, Y., Göcmenler, H. 2023. Akademik Okuryazarlık. Hacettepe Üniversitesi Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Makale Kritik Etme | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 12 | 5 | 60 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 12 | 5 | 60 |
Deney | 10 | 3 | 30 |
Alan Gezisi | 12 | 3 | 36 |
Alan Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Beyin Fırtınası | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 12 | 5 | 60 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 3 | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 511 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |