GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TYL538 OSMANLI DENİZCİLİK TEŞKİLATI TARİHİ II Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacını; Osmanlı Devleti'nin büyük bir imparatorluk haline gelişinde denizciliğin ve deniz politikalarının öneminin, bahriye teşkilatında yer alan görevliler ve bu idarecilerin ifa ettiği vazifelerin, denizcilik ile ilgili kurumların niteliğinin öğrenilmesi oluşturmaktadır.


Dr.


1 Osmanlı denizcilik tarihi ile ilgili literatüre hâkim olur
2 Osmanlıların denizlerle ilk tanışması hakkında bilgi sahibi olur
3 Osmanlı bahriye teşkilatı hakkında bilgi sahibi olur
4 Osmanlı donanmasında kullanılan gemileri tanır
5 Osmanlı bahriyesinin gelişim safhalarını açıklar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Osmanlı denizciliğini ve gelişme çağlarını bilimsel ölçütlere uygun olarak öğrenciye aktarma, Osmanlı Devleti'nin denizcilik alanındaki gelişmeleri ve denizcilik tarihinde ön plana çıkmış önemli şahsiyetler ile ilgili bilgi verilmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Osmanlı Donanmasında Kullanılan Gemi Türleri
2 Kadırga Türü Gemiler ve Özellikleri
3 Kalyon Türü Gemiler ve Özellikleri
4 İnce Donanma Gemileri
5 Seyrüsefere Uygun Osmanlı Nehirleri
6 Osmanlı Denizciliğinin Hint ve Kızıldeniz Seferleri'ndeki Durumu
7 Osmanlı Denizciliğinin Hint ve Kızıldeniz Seferleri'ndeki Durumu
8 Osmanlı Denizciliğinin Hint ve Kızıldeniz Seferleri'ndeki Durumu
9 Donanmada Görev Alan Denizciler
10 Donanmada Görev Alan Denizciler
11 Bahriye İle İlgili Kanunnameler
12 Bahriye İle İlgili Kanunnameler
13 Bahriye İle İlgili Layihalar
14 Genel Değerlendirme

1) 1. Bostan, İ., Beylikten İmparatorluğa Osmanlı Denizciliği, Kitap Yayınevi, İstanbul, 2015 2) 2. Gencer, İ., Bahriye’de Yapılan Islahat Hareketleri ve Bahriye Nezareti’nin Kuruluşu, Edebiyat Fakültesi Basımevi, İstanbul, 1985 3) 3) İdris Bostan, Zeki Arıkan, Salih Özbaran, Türk Denizcilik Tarihi (2 Cilt Takım), Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, 2009



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 2 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 8 4 32
Ev Ödevi 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 2 4 4 3 5 2 5 5
ÖÇ 2 2 3
ÖÇ 3 3 3 3 4
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 5 4 3 4 5 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek