Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİBYL500 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Lisansüstü öğrencilere; bilimsel araştırmaların kapsamını, temelleri bilgisini kavratıp bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini tanıtıp bilimsel metinleri okuma, anlama ve veri analizi yapabilmesini sağlayarak araştırmalardan elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını amaçlar.
Dr. Öğrt. Üyesi Yusuf AKGÜL
1 | Bilimsel araştırma ve özelliklerini açıklar. |
2 | Bilimsel araştırma önerisi hazırlayabilir. |
3 | Çalışmalara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini uygular |
4 | Literatür tarayabilir ve atıf yapabilir. |
5 | Araştırma desenine uygun örnekleme yöntemini, veri toplama aracını seçer. |
Birinci Öğretim
-
-
Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar, Bilimsel Araştırma Süreci, Araştırmanın Önemi, Araştırma Türleri, Araştırma Tasarımları ve Veri Toplama, Ölçme Yöntemleri, Araştırma Evreni, Örnekleme, Ölçme, Analiz Türleri, Araştırma Önerisi Yazma, ştırma Önerisi Sunumları, Tez Yazım Kılavuzu ve İsnad Atıf Sistemi, Dipnot Kullanma ve Kaynakça Oluşturma Teknikleri, Alıntı Usulleri, Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi, Bilimsel Araştırmalarda Etik konularıdır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar | ||
2 | Bilimsel Araştırma Süreci | ||
3 | Araştırmanın Önemi, Araştırma Türleri | ||
4 | Araştırma Tasarımları ve Veri Toplama | ||
5 | Ölçme Yöntemleri | ||
6 | Araştırma Evreni, Örnekleme | ||
7 | Ölçme, Analiz Türleri | ||
8 | Araştırma Önerisi Yazma | ||
9 | Araştırma Önerisi Sunumları | ||
10 | Tez Yazım Kılavuzunun İncelemesi | ||
11 | İsnad Atıf Sistemi, Dipnot Kullanma ve Kaynakça Oluşturma | ||
12 | Bilimsel Araştırmalarda Etik İlkeleri | ||
13 | Alıntı Usulleri ve Araştırmada Etik Sorunlar, Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi | ||
14 | Final Sınavı |
1. Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Nobel yay. Ankara, 2009. 2. Seyidoğlu, Halil, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Say yayınları, Ankara 2001. 3. Arıkan, R. Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi, Ankara 2000 . 4. Cebeci, S. Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, İstanbul, 2015. 5. Day, R.A. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Tübitak Yayınları. 1996. 6. Özdamar, K. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi Eskişehir, 2003 . 7. Seyidoğlu, H. Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul, 2009. 8. Ş. Büyüköztürk , Ö. Aygün, E. K. Çakmak, Ş. Karadeniz,“Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, Ankara 2014 9. C. Ertekin, N. Berker, A. Tolun, D. Ülkü, “Bilimsel araştırmalarda etik ve sorunlar”, TÜBA yayınları, 2002. 10. Tanrıöğen, A. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık.,2009. 11. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri . Seçkin Yayıncılık, Ankara 2005. 12. Ders Konuları ile ilgili hazırlanmış ders notları ve bilimsel araştırma makaleleri 13. İsnad Atıf Sistemi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 6 | 1 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |