Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBKYL527 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 1 | 2 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Uzmanlık Alan Dersi, öğrencilere bilimsel etik, çalışma disiplini, güncel literatür izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneği kazandırır.
Prof. Dr. Muhammet Fevzi POLAT, Prof. Dr. Ayşe Yeşim GÖÇMEN, Doç. Dr. Meral EKİM, Dr. Öğr. Üyesi Ayşen CANİKLİOĞLU
1 | Araştırma konusunu, konu ile ilgili geçmiş çalışmalar ve çalışacağı alan ile ilgili bilimsel yazınları inceleyerek belirler. |
2 | Konu ile ilgili kaynakları nasıl belirleyecegini öğrenir. |
3 | Gerekli verileri elde etme ve yorumlama yeteneği kazanır. |
4 | Tez sürecinin ayrıntılarının açıklanmasını yapabilir. |
5 | Yüksek lisans tezini yazabilir. |
6 | Yüksek lisans tezini sunabilir ve savunabilir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Çalışma disiplini, Uzmanlık alanları, Tez konusu araştırma, Bilimsel alanda yeni gelişmeler, Literatür taranması, Yazım kuralları, İstatistiki uyguamalar, İsttistiki değerlerindirmeler, Etik ilkeler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
2 | ğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
3 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
4 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
5 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
6 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
7 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
8 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
9 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
10 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
11 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
12 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
13 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
14 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma | ||
15 | Başarı durumunun değerlendirilmesi |
1-Matthias Karmasin,Rainer Ribing. Bilimsel Çalışma Yöntemleri. Yayınodası Yayınları. Haziran 2012. 2-Beyhan Akarsu. Bilimsel Arastirma Tasarimi-Nicel Nitel ve Karma.Cinius Yayinlari. Mayıs 2019. 3- John W. Creswell. Eğitim Araştırmaları-Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi. EDAM. 2017 İSTANBUL.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Soru-Yanıt | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 2 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Quiz | 1 | 50 |
Makale Yazma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Beyin Fırtınası | 1 | 40 | 40 |
Makale Yazma | 1 | 40 | 40 |
Makale Kritik Etme | 1 | 40 | 40 |
Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |