GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBKYL527 UZMANLIK ALAN DERSİ Ders 1 2 10,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Uzmanlık Alan Dersi, öğrencilere bilimsel etik, çalışma disiplini, güncel literatür izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneği kazandırır.


Prof. Dr. Muhammet Fevzi POLAT, Prof. Dr. Ayşe Yeşim GÖÇMEN, Doç. Dr. Meral EKİM, Dr. Öğr. Üyesi Ayşen CANİKLİOĞLU


1 Araştırma konusunu, konu ile ilgili geçmiş çalışmalar ve çalışacağı alan ile ilgili bilimsel yazınları inceleyerek belirler.
2 Konu ile ilgili kaynakları nasıl belirleyecegini öğrenir.
3 Gerekli verileri elde etme ve yorumlama yeteneği kazanır.
4 Tez sürecinin ayrıntılarının açıklanmasını yapabilir.
5 Yüksek lisans tezini yazabilir.
6 Yüksek lisans tezini sunabilir ve savunabilir.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Çalışma disiplini, Uzmanlık alanları, Tez konusu araştırma, Bilimsel alanda yeni gelişmeler, Literatür taranması, Yazım kuralları, İstatistiki uyguamalar, İsttistiki değerlerindirmeler, Etik ilkeler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
2 ğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
3 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
4 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
5 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
6 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
7 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
8 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
9 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
10 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
11 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
12 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
13 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
14 Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma, öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlama ve tez çalışması aşamalarında tez çalışmaları ile uzmanlık alnında ilerleme de rehberlik yapma
15 Başarı durumunun değerlendirilmesi

1-Matthias Karmasin,Rainer Ribing. Bilimsel Çalışma Yöntemleri. Yayınodası Yayınları. Haziran 2012. 2-Beyhan Akarsu. Bilimsel Arastirma Tasarimi-Nicel Nitel ve Karma.Cinius Yayinlari. Mayıs 2019. 3- John W. Creswell. Eğitim Araştırmaları-Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi. EDAM. 2017 İSTANBUL.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Soru-Yanıt 1 20
Makale Yazma 1 20
Makale Kritik Etme 1 20
Bireysel Çalışma 2 20
Sözlü Sınav 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 1 50
Makale Yazma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Beyin Fırtınası 1 40 40
Makale Yazma 1 40 40
Makale Kritik Etme 1 40 40
Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 200

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 4 5 4 5
ÖÇ 2 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 3 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 4 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek