GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBKYL527 UZMANLIK ALAN DERSİ Ders 2 4 10,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bir alan/konunun kapasamını ayrıntılı bir şekilde öğrenci ile birlikte değerlendirmek ve belirlenecek tez konusu ve araştırma alanı ile ilgili bilgi edindirmek


Prof. Dr. Muhammet Fevzi POLAT, Prof.Dr. Ayşe Yeşim GÖÇMEN, Doç. Dr. Meral EKİM, Dr. Öğr. Ü Ayşen CANİKLİOĞLU


1 Bilimsel çalışma nedir ve nasıl yapılır açıklar
2 Çalışma alanlarını belirler.
3 Spesifik çalışma alanı belirler.
4 Çalışılacak alanla ilgili literatür taraması yapar.
5 Çalışılacak alanın avantajlarını, güncelliğini ve dezavantajlarını sayar. Çalışma alanının literatüre katkısını tartışır. Çalışma için gerekli ise etik kurul dosyasının nasıl hazırlandığını açıklar. Çalışmanın yürütülmesi için bütçe, laboratuvar fiziki alt yapı ve benzeri imkanları değerlendirir. Aksaklık durumunda alternatifleri açıklar. Genel değerlendrime yapar ve planlanan hedefe ne oranda ulaşıldığını açıklar.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Biyokimya uzmanlık alanlarının tanıtılması ve uygulamaya yönelik deneyim kazandırma ve becerileri geliştirme olmak üzere faaliyetlerin bir bütün içerisinde değerlendirilmesini sağlayacak içerikler kapsamaktadır. Literatür taranması için Pub Med, Scholar Science gibi arama adreslerinin belirlenmesi ve literatür, tez ve benzeri çalışmalar için primer, ikincil ve diğer kaynakların tanıtılmasını içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilimsel çalışma nedir ve nasıl yapılır açıklar, Uzmanlık nedir sorusunu derinlemesine anlatır, literatür taraması ve dergi seçimi Web adrseslerininin tanıtımın yapar.
2 Çalışma alanlarının belirler
3 Çalışma alanlarının tartışır
4 Belirlenen çalışma alanı üzerinde derinlemesine görüşme yapar
5 Belirlenen çalışma alanının avantajlarını ve güncelliğini değerlendirir
6 Belirlenen çalışma alanının dezavantajlarını görüşür.
7 Belirlenen Çalışma alanı ile ilgili Araştırma Planını Görüşme
8 Önerilen araştırma planını kriterize eder
9 Araştırmanın çalışılabilmesi için aşamaları, Etik kurul gibi, belirler.
10 Çalışmanın aksamasında alınacak önlemlerin tartışır
11 Literatür sunumu ve değerlendirmesi yapar
12 Literatü sunumu ve değerlendirmesi yapar
13 Çalışma sonuçlarının alana uyarlanmasını ve olası yararlarını tartışır.
14 Çalışmada oluşabilecek akasaklık durumunda alternatif çalışma planlanlarını açıklar.

1-Matthias Karmasin,Rainer Ribing. Bilimsel Çalışma Yöntemleri. Yayınodası Yayınları. Haziran 2012. 2-Beyhan Akarsu. Bilimsel Arastirma Tasarimi-Nicel Nitel ve Karma.Cinius Yayinlari. Mayıs 2019. 3- John W. Creswell. Eğitim Araştırmaları-Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi. EDAM. 2017 İSTANBUL.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Derse Katılım 1 5
Tartışma 1 5
Takım/Grup Çalışması 1 5
Alan Çalışması 1 5
Örnek Vaka İncelemesi 1 5
Rapor Hazırlama 1 5
Rapor Sunma 1 5
Proje Hazırlama 1 10
Proje Sunma 1 10
Seminer 1 10
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 5
Makale Yazma 1 5
Makale Kritik Etme 1 10
Bireysel Çalışma 1 5
Toplantı Başkanlığı Yapma 1 5
Okuma 1 5
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor 1 15
Rapor Hazırlama 1 15
Rapor Sunma 1 10
Proje Hazırlama 1 20
Proje Sunma 1 20
Makale Yazma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 1 20 20
Tartışma 1 12 12
Takım/Grup Çalışması 1 12 12
Alan Çalışması 1 10 10
Örnek Vaka İncelemesi 1 20 20
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 12 12
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 20 20
Seminer 1 20 20
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 20 20
Makale Yazma 1 16 16
Makale Kritik Etme 1 12 12
Bireysel Çalışma 1 10 10
Rapor 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 244

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 4 5 4
ÖÇ 2 4 5 4 4 5
ÖÇ 3 5 4 4 5 4
ÖÇ 4 5 5 5 3 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek