Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBKYL526 | TEZ ÇALIŞMASI | Ders | 2 | 3 | 20,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tez konusunun güncelliği ve literatüre katkısının takibini yapması ve savunması, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmayı amaçlayan faaliyetlerin bütününün uygulanması amaçlanmıştır.
Prof. Dr. Muhammet Fevzi POLAT, Prof. Dr. Ayşe Yeşim GÖÇMEN, Prof. Doç. Dr. Meral EKİM, Dr. Öğr. Üyesi Ayşen CANİKLİOĞLU
1 | Bu dersin başarıyla tamamlanabilmesi için öğrencinin gerekli olan kuralları ve faaliyetleri sırasıyla sayar. |
2 | Öğrenci tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları, tez yazım şekli ile ilgili şablonunu tartışır. |
3 | Öğrenci, eleştirel bir bakış açısıyla tezi değerlendirir ve varsa gerekli düzeltemeleri açıklar. |
4 | Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini yazım kuralları açısından değerlendirir. |
5 | Öğrenci, ders süresince eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygular, kaynak tarar, kaynaklardan alıntı yapar ve akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygular. |
Birinci Öğretim
Alınması gereken AKTS ve desr sayını sağlamaış olmak
YOK
Bu derste temel olarak akademik tez yazma ile ilgili biçimsel ve içeriksel ilkeler, istatiski değerlendirilmeler,ve bağlı olduğu ilgili enstitünün tez yazım kurallarının temel ilkelerinin uygulanması esas alınmıştır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
2 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
3 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
4 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
5 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
6 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
7 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
8 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
9 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
10 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
11 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
12 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
13 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
14 | Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme | |||
15 | Başarı durumunun değerlendirilmesi |
Öğrencinin durumuna göre belirlenebilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Laboratuvar | 1 | 10 |
Problem Çözümü | 1 | 10 |
Tartışma | 1 | 10 |
Deney | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Performans | 1 | 10 |
Deney Sonrası Quiz | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 |
Seminer | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Problem Çözümü | 4 | 15 | 60 |
Tartışma | 4 | 15 | 60 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 15 | 60 |
Deney | 4 | 8 | 32 |
Beyin Fırtınası | 4 | 8 | 32 |
Makale Kritik Etme | 4 | 15 | 60 |
Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Okuma | 4 | 15 | 60 |
Performans | 4 | 15 | 60 |
Deney Sonrası Quiz | 4 | 14 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 512 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |