GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBKYL526 TEZ ÇALIŞMASI Ders 2 3 20,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tez konusunun güncelliği ve literatüre katkısının takibini yapması ve savunması, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmayı amaçlayan faaliyetlerin bütününün uygulanması amaçlanmıştır.


Prof. Dr. Muhammet Fevzi POLAT, Prof. Dr. Ayşe Yeşim GÖÇMEN, Prof. Doç. Dr. Meral EKİM, Dr. Öğr. Üyesi Ayşen CANİKLİOĞLU


1 Bu dersin başarıyla tamamlanabilmesi için öğrencinin gerekli olan kuralları ve faaliyetleri sırasıyla sayar.
2 Öğrenci tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları, tez yazım şekli ile ilgili şablonunu tartışır.
3 Öğrenci, eleştirel bir bakış açısıyla tezi değerlendirir ve varsa gerekli düzeltemeleri açıklar.
4 Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini yazım kuralları açısından değerlendirir.
5 Öğrenci, ders süresince eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygular, kaynak tarar, kaynaklardan alıntı yapar ve akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygular.

Birinci Öğretim


Alınması gereken AKTS ve desr sayını sağlamaış olmak


YOK


Bu derste temel olarak akademik tez yazma ile ilgili biçimsel ve içeriksel ilkeler, istatiski değerlendirilmeler,ve bağlı olduğu ilgili enstitünün tez yazım kurallarının temel ilkelerinin uygulanması esas alınmıştır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
2 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
3 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
4 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
5 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
6 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
7 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
8 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
9 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
10 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
11 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
12 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
13 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
14 Tez geliştirme, yazma ve savunma, literatür güncelleme
15 Başarı durumunun değerlendirilmesi

Öğrencinin durumuna göre belirlenebilir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Laboratuvar 1 10
Problem Çözümü 1 10
Tartışma 1 10
Deney 1 10
Beyin Fırtınası 1 10
Makale Yazma 1 10
Makale Kritik Etme 1 10
Bireysel Çalışma 1 10
Performans 1 10
Deney Sonrası Quiz 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor 1 20
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 20
Proje Hazırlama 1 20
Seminer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Problem Çözümü 4 15 60
Tartışma 4 15 60
Takım/Grup Çalışması 4 15 60
Deney 4 8 32
Beyin Fırtınası 4 8 32
Makale Kritik Etme 4 15 60
Bireysel Çalışma 4 8 32
Okuma 4 15 60
Performans 4 15 60
Deney Sonrası Quiz 4 14 56
Toplam İş Yükü (saat) 512

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 5 4 4
ÖÇ 2 5 4 4 3 5
ÖÇ 3 5 4 3 5 4
ÖÇ 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek