GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDVEYL553 YAŞAYAN TÜRK LEHÇELERİ II Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Güney Doğu Türk Lehçelerinden Özbek ve Yeni Uygur Türkçeleri ses ve şekil bilgisel özelliklerinin kavratılmasını sağlamak.


Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜVENEN


1 Türkçenin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur.
2 Özbek Türkçesi hakkında bilgi sahibi olur.
3 Yeni Uygur Tükçesi hakkında bilgi sahibi olur.
4 Güney-Doğu Türk lehçeleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Özbek ve Yeni Uygur edebiyatı hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok.


Yok.


Güney-Doğu Türk lehçeleri ses ve şekil bilgisel açıdan incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Güney-Doğu Türk lehçeleri Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
2 Özbek Türkçesi ses ve şekil bilgisel özellikleri Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
3 Özbek Türkçesi ses ve şekil bilgisel özellikleri Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
4 Özbek Türkçesi ses ve şekil bilgisel özellikleri Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
5 Özbek Türkçesi ile yazılmış edebî eserler Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
6 Özbek Türkçesi ile yazılmış edebî eserler Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
7 Yeni Uygur Türkçesi ses ve şekil bilgisel özellikleri Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
8 Yeni Uygur Türkçesi ses ve şekil bilgisel özellikleri Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
9 Yeni Uygur Türkçesi ses ve şekil bilgisel özellikleri Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
10 Yeni Uygur Türkçesi ile yazılmış edebî eserler Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
11 Yeni Uygur Türkçesi ile yazılmış edebî eserler Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
12 Örnek metin çözümleme ve genel tekrar Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
13 Örnek metin çözümleme ve genel tekrar Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.
14 Örnek metin çözümleme ve genel tekrar Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler Yok.

Buran Ahmet, Alkaya Ercan, Çağdaş Türk Lehçeleri, Elazığ, 1999. Çağatay Saadet, Türk Lehçeleri Iı, Dtcf Yay. Ank. 1972. Ercilasun Ahmet Bican, Türk Lehçeleri Grameri, Akçağ, Ank, 2009.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Makale Kritik Etme 1 20
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 80
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Makale Yazma 2 15 30
Makale Kritik Etme 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 3 5 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4
ÖÇ 3 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 4 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek