Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDVEYL550 | TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türkçenin güncel sorunları konusunda farkındalık kazanmak; yeni çalışmaları tanımak; akademik araştırma yetkinliği kazanmak.
Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜVENEN
1 | Türkçenin güncel sorunlarını kavrar. |
2 | Dil konusundaki tartışmalı konuları eleştirel bir yaklaşımla inceler. |
3 | Dilde de zaman içinde pek çok şeyin değişeceğini kavrar. |
4 | Dil konusunda bakış açısı değişir, ufku genişler. |
5 | Türklük biliminin güncel sorunlarının çözümü konusunda görüş belirtir. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Türkçenin güncel sorunları konusunda farkındalık yaratmak, dil bilgisi-dil bilimi arasında ortak noktaları ayrıldıkları konuları göstermek, yeni çalışmalara dikkat çekmek.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dilin dizge oluşu | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
2 | Söz grupları | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
3 | Yüzey yapı-derin yapı ilişkileri | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
4 | Biçim-anlam ilişkileri | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
5 | Dil birimlerinin işlevleri | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
6 | Eklerin sınıflandırılması | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
7 | Yapı kavramı | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
8 | Dil kirliliği | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
9 | Lehçe-ağız-şive ayrımı | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
10 | Dil birimlerinin anlamlı olma özelliği | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
11 | En küçük anlamlı dil birimi tartışması | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
12 | Sözcük türü-görev adı ayrımı | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
13 | Dil bilgisi- dil bilimi tartışması | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
14 | Dil bilgisi- dil bilimi tartışması | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler | Yok. |
Aksan Doğan, Dilbilim ve Türkçe Yazıları, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul, 2004. Aksan Doğan, Türkçenin Söz Varlığı, Engin Yayın Evi, Ankara, 2006. Argunşah Mustafa, Sözüm Türkçe Üstüne, Kesit Yayınları, İstanbul, 2008. Develi Hayati, Dil Doktoru, Kesit Yayınları, İstanbul, 2008. Gülsevin Gürer, Erdoğan Boz (Editörler); Türkçenin Çağdaş Sorunları, Gazi Kitabevi, Ankara, 2006. Karaağaç Günay, Türkçenin Dünya Dillerine Etkisi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2004. Üstünova Kerime, Dil Yazıları, Akçağ Yayınları, Ankara, 2011. Üstünova Kerime, Türkçede Yapı Kavramı ve Sözdizimi İncelemeleri, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa, 2002. Vardar Berke, Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul, 2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 2 | 15 | 30 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |