Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDVEYL502 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Lisansüstü öğrencilerinin araştırma odağını güçlendirmeyi, araştırma sorusunu keskinleştirmek ve arıtmayı, çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmeyi, arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmeyi ve bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmeyi amaçlar.
Doç. Dr. Tuğçe ERDAL
1 | Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümler |
2 | Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygular |
3 | Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirir |
4 | Kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirir |
5 | Kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunar |
6 | Beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Görsel iletişim tasarımı alanında proje hazırlamanın önemi | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
2 | Yapılmış tezler üzerine analizler. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
3 | Proje geliştirme. Tasarım sorunları | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
4 | Proje alanları hakkında bilgilendirme. Konu seçimi. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
6 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
7 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
8 | Genel Değerlendirme | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
9 | Tez önerisi dosyası hazırlama | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
10 | Tez önerisinde biçimsel koşullar | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
11 | Tez önerisinde içerik koşulları nelerdir | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
12 | Tez önerisinde içerik ile ilgili çalışmaların sürdürülmesi | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
13 | Tez uygulama süreci. Danışman ile çalışma koşulları. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur | |
14 | Tez öneri değerlendirmeleri | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. | Yoktur |
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar), 2. İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer), 3. Görüntü Estetiği (Levent Kılıç) 4. Görme Biçimleri (John Berger),
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 15 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Okuma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Seminer | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 10 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Makale Yazma | 1 | 8 | 8 |
Makale Kritik Etme | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |