GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDVEYL502 SEMİNER Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Lisansüstü öğrencilerinin araştırma odağını güçlendirmeyi, araştırma sorusunu keskinleştirmek ve arıtmayı, çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmeyi, arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmeyi ve bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmeyi amaçlar.


Doç. Dr. Tuğçe ERDAL


1 Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümler
2 Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygular
3 Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirir
4 Kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirir
5 Kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunar
6 Beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Görsel iletişim tasarımı alanında proje hazırlamanın önemi Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
2 Yapılmış tezler üzerine analizler. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
3 Proje geliştirme. Tasarım sorunları Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
4 Proje alanları hakkında bilgilendirme. Konu seçimi. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
5 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
6 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
7 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
8 Genel Değerlendirme Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
9 Tez önerisi dosyası hazırlama Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
10 Tez önerisinde biçimsel koşullar Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
11 Tez önerisinde içerik koşulları nelerdir Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
12 Tez önerisinde içerik ile ilgili çalışmaların sürdürülmesi Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
13 Tez uygulama süreci. Danışman ile çalışma koşulları. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur
14 Tez öneri değerlendirmeleri Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım, Deneysel Yöntemler. Yoktur

Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar), 2. İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer), 3. Görüntü Estetiği (Levent Kılıç) 4. Görme Biçimleri (John Berger),



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 1 10
Makale Yazma 1 15
Makale Kritik Etme 1 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10
Okuma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Rapor Hazırlama 1 10
Seminer 1 10
Makale Yazma 1 10
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Sunma 1 3 3
Makale Yazma 1 8 8
Makale Kritik Etme 1 8 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 3 5 3 5 5 5 5 3 4 4 5 5
ÖÇ 2 4 3 3 5 5 3 4 5 2 2 1 3 4 3 5
ÖÇ 3 4 3 3 5 2 4 3 4 1 1 1 1 5 5 3
ÖÇ 4 5 2 1 5 5 2 3 4 1 1 1 1 3 1 5
ÖÇ 5 5 2 1 5 2 5 4 1 4 5 1 1 3 1 5
ÖÇ 6 5 5 5 3 5 3 5 5 5 4 3 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek