Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDVEYL541 | TÜRK HALK EDEBİYATINDA ANLATIM TÜRLERİ II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Derste öğrencilerin destan türünün şekil ve içerik özelliklerini öğrenmeleri amaçlanır. Türk boylarının destanlar hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenir.
Dr. Öğr. Üyesi Gülşah HALICI
1 | Anonim Halk Edebiyatı konusunda bilimsel çalışma yapma ve halk bilimi kuram ve yöntemlerine göre inceleyebilme yeteneği geliştirir. |
2 | Anonim halk edebiyatı metinleri üzerinde mukayeseli inceleme yapma yetisini kazanır. |
3 | Destan ve destan kavramını açıklar. |
4 | Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır. |
5 | Türk destancılık geleneği hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenciler Türk destanları hakkında bilgi sahibi olurlar. Destanları çağlarına göre tasnif ederler. Türk destanları hakkında mukayeseli incelemeler yapabilirler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Destan kavramı; destanın oluşum şartları, aşamaları ve özellikleri Efsane tanımı, özellikleri, türleri | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
2 | Destan Terimi ve Tanımı, Destan Türünün Özellikleri | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
3 | Destanların Oluşumu ve Sınıflandırılması | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
4 | Destanlarda mitlerin işlevleri, konuları, inanç ve düşünce sistemlerinin oluşum ve gelişimlerindeki yeri | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
5 | Türkler arasından derlenen mitik metinler (yaratılış, tufan ve kıyamet konulu) üzerine incelemeler-Mitik metinler ile tarihi-menkıbevi destanlar arası | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
6 | Destancı kimdir? Homeros sorunu nedir? | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
7 | Destan metinlerini inceleme yöntemleri | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
8 | Destanın icrası, dinleyicisi; destan kahramanı (alp tipi) | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
9 | Türk destanları üzerine incelemeler | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
10 | Türk destanlarının tasnifi meselesi-İslamiyet öncesi Türk destanları: Mete, Şu Alp Er Tunga | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
11 | Örnek Destan Metinlerinin İncelenmesi ( Oğuz Kağan) | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
12 | Örnek Destan Metinlerinin İncelenmesi (Köroğlu, Manas) | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
13 | Örnek Destan Metinlerinin İncelenmesi (Battal Gazi) | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
14 | Örnek Destan Metinlerinin İncelenmesi (Danişment Gazi) | Anlatım, Tartışma ve Değerlendirme | Yok |
PROF. DR. FUAT KÖPRÜLÜ, TÜRK EDEBİYATI TARİHİ, AKÇAĞ YAY, ANKARA, 2003. REŞİT RAHMETİ ARAT-W BANG, UYGUR HARFLİ OĞUZ KAĞAN DESTANI. Ed: OĞUZ, Öcal. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yay. 2007 SAKAOĞLU, Saim-DUYMAZ, Ali. İslamiyet Öncesi Türk Destanları, Ankara. 2002. ÖZTÜRK, Ali, Çağlar İçinde Türk Destanları, Ankara 1980.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |