GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDVEYL536 HALK BİLİMİ ARAŞTIRMALARINDA METOT Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Derleme yöntem ve tekniklerinin Türk halk bilimi saha çalışmaları açısından önemi ve sahada derleme yöntem ve teknikleri, sahadan toplanan malzemenin tasnifi, deşifresi, arşivlenmesi ve bilimsel çalışmalarda kullanılmasını örnekleri ile anlatmak.


Doç. Dr. Tuğçe ERDAL


1 Alan araştırmalarında kullanılan metot ve teknikleri kavrar.
2 Sahada derleme yöntem ve tekniklerini (gözlem, mülakat, anket) uygular.
3 Derlemeden sonraki tasnif, metin deşifre etme ve elde edilen bilgi ve belgeleri yorumlar.
4 Derleme esnasındaki etik konuları açıklar.
5 Halk edebiyatı ürünlerini tasnif eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Türk halkbilimi tarihindeki alan araştırmaları ve yöntemleri açıklamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derleme Tanımı ve Önemi, Türk Derleme Tarihine Giriş
2 Ignacz Kunos ve Abdülaziz Bey Derlemeleri
3 Türk Halk Bilgisi Derneği ve Derlemecilik Anlayışı
4 Halk Bilgisi Toplayıcılarına Rehber ve Halkbilgisi Haberleri
5 Halk Evleri Derlemeleri
6 Sahaya Çıkmadan Önce Yapılacak Hazırlıklar
7 Sahada Araştırma ve Derleme Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar
8 Sahada Araştırma ve Derleme Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar
9 Sahada Araştırma Derleme ve Yöntem Tekniklerinden "Gözlem", "Katılımcı Gözlem", "Mülakat" ve "Anket"
10 Alan Araştırmasında Toplanan Malzemenin Deşifresi, Arşivlenmesi ve Değerlendirilmesi
11 Saha Araştırmalarında Karşılaşılan Güçlükler
12 Halk Edebiyatı Ürünlerinin Derlemede Dikkat Edilecek Hususlar
13 Derlemecilikte Dönüşen Kavramlar ve Yaklaşımlar
14 Alan Araştırması Yöntemi ile Yapılan Çalışmaların İncelenmesi

1. Goldstein, Kenneth. Sahada Derleme Metotları, Çev. A. Edip Uysal, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay. 1977. 2. Ekici, Metin. Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri Ankara: Geleneksel Yay. 2004 3. Oğuz, Öcal. T. D. Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Ankara: Akçağ Yay. 2000 4. Örnek, Sedat Veyis. Türk Halkbilimi, Ankara: KB. Yay. 1995 5. Gürçayır Teke, Selcan. Türk Halk Biliminde Derleme, Çalışmalar, Tartışmalar. Ankara: Grafiker Yay. 2016. 6. Öztürkmen, Arzu. Folklor ve Milliyetçilik. İstanbul: İletişim Yay. 1998.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 1 10
Makale Yazma 1 15
Makale Kritik Etme 1 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10
Okuma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Rapor Hazırlama 1 10
Seminer 1 10
Makale Yazma 1 10
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Sunma 1 3 3
Makale Yazma 1 8 8
Makale Kritik Etme 1 8 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 3 5 3 5 5 5 5 3 4 4 5 5
ÖÇ 2 4 3 3 5 5 3 4 5 2 2 1 3 4 3 5
ÖÇ 3 4 3 3 5 2 4 3 4 1 1 1 1 5 5 3
ÖÇ 4 5 2 1 5 5 5 3 4 1 1 1 1 3 1 5
ÖÇ 5 5 2 1 5 2 2 4 1 4 4 1 1 3 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek