| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TDVEYL522 | KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Batı ve Türk edebiyatına ait ortak özellik gösteren eser ve yazarları tanıyıp karşılaştırma becerisi geliştirilecektir.
Prof. Dr. Nilüfer İLHAN
| 1 | Öğrenci, Batı edebiyatlarını örnekleriyle tanır ve bu alanda gerekli bilgiye sahip olur. |
| 2 | Eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisi kazanma. |
| 3 | Öğrenci, Batı edebiyatı yazarlarının çeşitli eserlerini okumuş olur ve bu alanlarla Yeni Türk Edebiyatı eserleri arasında karşılaştırma yapabilir. |
| 4 | Öğrenci Batı edebiyatlarından örnek metinleri tahlil edebilir, yorumlayabilir. |
| 5 | Öğrenci, disiplin kısmını/edebiyatı ve yazmayı eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Batı ve Türk edebiyatında ortak özellik gösteren romanların/hikâyelerin karşılaştırması yapılacaktır; benzer temaları çerçevesinde farklı yönler hakkında da bilgi verilecektir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı edebiyat hakkında bilgi verme | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 2 | Karşılaştırmalı edebiyatta kullanılan yöntemler hakkında bilgi verme. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 3 | Baudelaire’nin şiir anlayışı ve Türk şiirine yansıması hakkında bilgi verme. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 4 | Baudelaire ve Yahya Kemal’in şiirlerini karşılaştırma. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 5 | Baudelaire ve Tevfik Fikret'in şiirlerini karşılaştırma | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 6 | Dostoyevski’nin romancılığı hakkında bilgi verme. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 7 | Kumarbaz romanını tahlil etme. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 8 | Kumarbaz romanını tahlil etme. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 9 | Necip Fazıl’ın hikâyeleri hakkında bilgi verme. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 10 | Necip Fazıl’ın kumar hikâyelerini tahlil etme. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 11 | Orhan Pamuk’un romancılık anlayışı hakkında bilgi verme. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 12 | Kara Kitap romanını üst kurmaca bağlamında tahlil etme. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 13 | Vladimir Nabokov’un romancılık anlayışı hakkında bilgi verme. | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
| 14 | Sebastian Knight’ın Gerçek Yaşamı romanını üst kurmaca bağlamında tahlil etme | Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Anlatım. | Yok |
1) Aydın, Kamil: Karşılaştırmalı Edebiyat, Birey Yayınları, İstanbul, 2008. 2) Aytaç, Gürsel: Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul, 2019 3) Arak, Hüseyin: Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Hacettepe Yayınları, Ankara, 2012. 4) Sakallı, Cemal: Karşılaştırmalı Yazınbilim ve Yazınsallık, Seçkin Kitabevi, İstanbul, 2012.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Ev Ödevi | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Uygulama Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Makale Yazma | 2 | 20 | 40 |
| Makale Kritik Etme | 5 | 4 | 20 |
| Okuma | 12 | 2 | 24 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 114 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |