Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDVEYL520 | HALKBİLİMİ TEORİ VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Halkbilimi çalışmalarına uygulanan belli başlı kuram ve yöntemleri incelemek, bu kuram ve yöntemlerin Türk halk bilimi metinlerine uygulandığı örnekleri ve diğer imkanları tartışmak.
Doç. Dr. Tuğçe ERDAL
1 | Kuramları tanımlar |
2 | Kuramları sıralar |
3 | Metin merkezli kuramları açıklar |
4 | Bağlam merkezli kuramları açıklar |
5 | Halk edebiyatı ürünlerini kuramlara göre değerlendirir |
6 | Halk edebiyatı metinlerini kuramsal açıdan yorumlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Halkbilimi çalışmalarında metinleri incelemek amaçlı kullanılan kuram ve yöntemleri açıklamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Halkbilimi Kuramlarını Adlandırma ve Sınıflandırma | ||
2 | Erken Dönem Mit, Efsane ve Masallara Yönelen İlk Dikkatler ve İlk Kuramlar | ||
3 | Fin Yöntemi, Urform, S. Thompson İndeksi Eleştireler ve Türkiye’de Durumu | ||
4 | Carl Wilhelm Von Sydow ve “Ociotype” | ||
5 | Yapısalcılık, C. Levi-Strauss ve Dede Korkut’ta Karşıt Yansılamalı Yapı | ||
6 | V. Propp ile Masalın Biçimbilimi ve Elazığ Masalları | ||
7 | Lord Raglan’ın Geleneksel Kahraman Kalıbı ve Türk Destan Kahramanları | ||
8 | Lord Raglan’ın Geleneksel Kahraman Kalıbı ve Türk Destan Kahramanları | ||
9 | Psikoanalitik Kuram ve Carl Gustav Jung’un Arketipik Yaklaşımları | ||
10 | M. Parry ve A. Lord: Sözlü Anlatıda Kalıplaşmanın Keşfi | ||
11 | Ong ve Sonrasında Sözlü Kültür-Yazılı Kültür Tartışmaları | ||
12 | Malinowski’den Bascom’a İşlev Kuramı ve Türkiye’den Örnekler | ||
13 | Metinden Bağlama Azadowski’den Gösterimci Kurama: Anlatıcıya Yönelen Dikkat | ||
14 | Folklorun Sahtesi: Fakelore ve Genel Değerlendirme |
1. Ed.: Oğuz, M.Öcal. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay. 2007 2. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Ankara: Geleneksel Yay. 2004 3. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 2, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 4. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 3, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 5. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 4, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 6. Oğuz, Öcal. T. D. Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Ankara: Akçağ Yay. 2000 7. Örnek, Sedat Veyis. Türk Halkbilimi, Ankara: KB. Yay. 1995 8. Azadowski, M. Sibirya’dan Bir Masal Anası, Ankara: KB. Yay. 1992
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 15 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Okuma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Seminer | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 10 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Makale Yazma | 1 | 8 | 8 |
Makale Kritik Etme | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 |