GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDVEYL518 ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA NAZIM Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Klâsik Türk edebiyatı sahasında çalışacak araştırmacıların metin değerlendirme becerisini kazanabilmesi.


Doç. Dr. Erdem SARIKAYA


1 Klâsik edebiyat alanında akademik düzeyde yapılabilecek çalışmaların niteliklerini sıralar.
2 Geleneksel şerh yöntemleri çerçevesinde klâsik edebiyat üretimlerine nasıl yaklaşacağını kavrar.
3 metin şerhinden anlaşılması gerekenlerin ne olduğunu ve metni değerlendirme aşamasında karşılaşılan zorlukları nasıl aşabileceğini öğrenir.
4 Kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde metinlere yeni yöntemlerle nasıl yaklaşacağını öğrenir.
5 Nazım geleneğin kronolojik olarak takip eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Klâsik Türk edebiyatı sahasında nazım çalışacak araştırmacıların gerek duyacakları temel bilgiler verilir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Klâsik Türk edebiyatı araştırmalarında usullerin incelenmesi. Anlatım, Tartışma Yok
2 Teori zemininde metin neşrinin incelenmesi. Anlatım, Tartışma Yok
3 Metin neşri üzerine genel değerlendirmeler ve yeterlilik alanlarının belirlenmesi. Anlatım, Tartışma Yok
4 Metin şerhinin önemi. Anlatım, Tartışma Yok
5 Metin şerhinde usul ve yöntemlerin incelenmesi. Anlatım, Tartışma Yok
6 Metin şerhinde yeni yaklaşım ve değerlendirmelerin incelenmesi. Anlatım, Tartışma Yok
7 Eski Türk edebiyatında mazmunlar, mefhumlar, remizlerin incelenmesi. Anlatım, Tartışma Yok
8 Klasik Türk edebiyatında metin problemleri ve çözümle metotları. Anlatım, Tartışma Yok
9 Tematik tahliller üzerine genel değerlendirmelerin yapılması. Anlatım, Tartışma Yok
10 Örnek metinler üzerinde şerh ve tahliller. Anlatım, Tartışma Yok
11 Örnek metinler üzerinde şerh ve tahliller. Anlatım, Tartışma Yok
12 Örnek metinler üzerinde şerh ve tahliller. Anlatım, Tartışma Yok
13 Örnek metinler üzerinde şerh ve tahliller. Anlatım, Tartışma Yok
14 Örnek metinler üzerinde şerh ve tahliller. Anlatım, Tartışma Yok

Mustafa İsen 2002. vd. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara : Grafiker Yayınları, 2002.Yusuf Ziya Kavakçı, 1976. İslam Araştırmalarında Usul, Ankara. Tunca Kortan Tamer, (1994): “Teori Zemininde Metin Şerhi Meselesi”, Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 8 1-10. Ali Nihad Tarlan, 1985, Fuzuli Divanı Şerhi, Ankara. Ali Nihad Tarlan 1981, Edebiyat Meseleleri, İstanbul. Abdulkerim Abdulkadiroğlu,1997, “Edebiyatta Metodoloji Açısından Elyazmaları ve Nadir Eserler Üzerine Notlar”, Kültürümüzden Esintiler, Ankara. Ahmed Ateş,1942, “Metin Tenkidi Hakkında” Türkiyat Mecmuası, VII. cüz.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Makale Yazma 1 30
Ev Ödevi 1 70
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Makale Yazma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Makale Yazma 2 3 6
Bireysel Çalışma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 5 5 4 4 4 5 4 5 5 4 5 5 3
ÖÇ 2 5 4 5 5 4 4 4 5 4 5 5 4 5 5 3
ÖÇ 3 5 4 5 5 4 4 4 5 4 5 5 4 5 5 3
ÖÇ 4 5 4 5 5 4 4 4 5 4 5 5 4 5 5 3
ÖÇ 5 5 4 5 5 4 4 4 5 4 5 5 4 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek