Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKYL547 | TURİZM EKONOMİSİ VE POLİTİKALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere bir ülke ya da yörede turizmin ve turizm gelişmesinin yaratacağı gelişmeleri analiz etme becerisin kazandırmaktır. Özellikle turizm sektöründen önemli ekonomik beklentileri olan Türkiye gibi ülkelerde turizmin yarattığı etkilerin analizini yapmayı amaçlamaktadır. Günümüzde değişen seyahat eğilimleri kapsamında turizm politikalarını iktisat politikalarına uyumlu hale getirme amacındadır.
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa SARKIM
1 | 1. Turizm olayını ve seyahat motiflerini bilir, turizm çeşitlerini birbirinden ayırabilme |
2 | 2. Turizmin Tanımlanmasının Önemini Bilir Ve Turizm İle İlgili Kavramları açıklayabilme |
3 | 3. Turizmin Parasal ve Reel Sektöre Etkilerini açıklayabilme |
4 | 4. 1963 Den Günümüze Türkiye Turizminin Gelişim Aşamalarını yorumlayabilme |
5 | 5. Turizm ve Turistik Ürün Politikalarını Ekonomi Politikalarına uyumlaştırabilme |
6 | 6. Değişen Seyahat Eğilimleri Kapsamında Turistik Ürün Çeşitlendirmesine yönelik yeni ürünler önerebilme |
Birinci Öğretim
YOK
-
Turizm sektörünün sektörel özelliklerini değerlendirmek ve turizmin ekonomik, sosyal, politik, kültürel ve psikolojik fonksiyonlarını inceleyerek, turizmin bir iktisat politikası aracı olarak ne şekilde kullanılabileceğini açıklamak
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Turizm Olayı, Turizme Ekonomik Ve Sosyal Bir Olay Özelliği Kazandıran Gelişmeler | konu anlatımı | okuma - araştırma |
2 | Turizmin Tanımı, Özellikleri Ve Farklı Yaklaşımlar, Turizm İle İlgili Kavramlar | konu anlatımı | okuma - araştırma |
3 | Turizmin Sınıflandırılması, Turizm Tipleri, Turizm Şekilleri, Turizmin Gelişmesi Ve Gelişme Nedenleri | konu anlatımı | okuma - araştırma |
4 | Kalkınmanın Aracı Olarak Turizm: Turizmin Parasal ve Reel Ekonomik Etkileri 1 | konu anlatımı | okuma - araştırma |
5 | Turizmin Parasal ve Reel Ekonomik Etkileri 2 | konu anlatımı | okuma - araştırma |
6 | Dünya Turizmi | konu anlatımı | okuma - araştırma |
7 | Türkiye Turizmi, arasınav | konu anlatımı | okuma - araştırma |
8 | Türkiye Turizminde Gelişme Dönemleri | konu anlatımı | okuma - araştırma |
9 | Turizm Politikası | konu anlatımı | okuma - araştırma |
10 | Turistik Ürün Politikası | konu anlatımı | okuma - araştırma |
11 | Turistik Ürün Yaşam Eğrisi Ve Türkiye | konu anlatımı | okuma - araştırma |
12 | Turistik Ürün Çeşitlendirme Politikaları | konu anlatımı | okuma - araştırma |
13 | Değişen Seyahat Eğilimleri Ve Turizm Politikaları | konu anlatımı | okuma - araştırma |
14 | Sürdürülebilir Turizm | konu anlatımı | okuma - araştırma |
1. Olalı,H, Timur,A,(1988). Turizm Ekonomisi, İzmir: Ofis Ticaret Matbaacılık 2. İçöz, O. (2005). Turizm Ekonomisi. Ankara: Turhan Kitabevi. 3. Emir, O.(2016)(editör). Genel Turizm Bilgisi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayını
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 3 | 1 | 3 |
Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Makale Yazma | 1 | 18 | 18 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 6 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 |