GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İTVSYL510.14 TARİH FELSEFESİNE GİRİŞ II Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Tarihsel varlık alanını yöneten ilkeleri tanıma, tarih kavramının gelişim süreci ile ilgili bilgi edinme, tarih biliminin ve tarihçinin bilgi elde etme etkinliğini sorgulama, tarih biliminin dayandığı ilke ve yöntemleri öğrenme, insanlık tarihine ilişkin bir bakış açısı geliştiren ve felsefî sistem kuran bazı ünlü filozofların tarih felsefeleriyle ilgili bilgi edinme


Doç. Dr. İsmail Pırlanta Dr. Öğr. Üyesi Nilüfer Ateş


1 Tarihsel varlık alanını yöneten ilkeleri bilir.
2 Tarih kavramının gelişim sürecini bilir.
3 Tarih felsefecilerinin kuramlarını bilir.
4 Tarihin belirleyicilerinin ne olduğunu sıralar
5 Tarihin belirleyicilerinin ne olduğunu sıralar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tarihsel Varlık Alanının Felsefesi, İbn Haldun’un Tarih Felsefesi , Kur’an Kıssaları ve Tarih Felsefesi , Tarih ve Anlama Metodu


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tarihsel Varlık Alanının Felsefesi
2 Tarih Felsefesinin Tanımı, Antik Çağda, Ortaçağda ve Aydınlanmada Tarih Kavramı
3 Tarih, Tarih ve Bilim, Tarihin Faydası
4 Tarihte Nedensellik ve Determinizm,Kur’an’da Tarih ve Sünnetullah.
5 İbn Haldun’un Tarih Felsefesi
6 Kur’an Kıssaları ve Tarih Felsefesi
7 Tarihte Bireyin Rolü.
8 Tarihin Belirleyicileri
9 Tarihte Nesnellik
10 Tarih ve Anlama Metodu
11 Tarihselcilik
12 R. G. Collingwood’un Tarih Felsefesi
13 R. G. Collingwood’un Tarih Felsefesi
14 Tarihselcilik

Aysevener Kubilay, Barutcan, Müge, Tarih Felsefesi, Cem Yayınevi, İstanbul 2003. Birand, Kamiran, Manevi İlimler Metodu Olarak Anlama, A. Ü. İ. F.Yayınları, Ankara 1960. Bloch, March, Tarihin Savunusu Ya Da Tarihçilik Mesleği, Gece Yayınları, Ankara 1985. Bon, Gustave Le, Kitleler Psikolojisi, Çvr. Selahattin Demirkan, Yağmur Yayınları, İstanbul 1976. Collingwood, R. G.,Tarih Tasarımı, Çvr. Kurtuluş Dinçer, Ara Yayıncılık, İstanbul 1990.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 50 100
Final Sınavı 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 133

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 2 4
ÖÇ 3 2 5
ÖÇ 4 1
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek