GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞYL548 POLİTİK PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin siyasal pazarlama alanındaki gerekli temel bilgileri öğrenmelerini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KARA


1 Politik pazarlama, siyasal kampanya planlama konuları hakkında bilgi edinir
2 Seçmen davranışlarını analiz edebilir
3 Politik karar analizi yapabilir
4 Siyasi partilerin internet sayfalarını analiz edebilir
5 Politik pazarlamaya yeni medyanın etkisini öğrenir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Politik pazarlama kavramı, anlamı, içeriği ve yönetim süreci, politik pazarlama bileşenleri, seçim kampanyası medyaları, seçim kampanyalarında internet ve sosyal medya kullanımı, Türkiye'de ve dünyada siyasal partilerin internet kullanımı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Politik pazarlama kavramı, anlamı, içeriği ve yönetim süreci Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
2 Politik pazarlamanın bileşenleri Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
3 Politik pazarlamada ürün Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
4 Politik pazarlamada fiyat Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
5 Politik pazarlamada dağıtım Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
6 Politik pazarlamada tutundurma Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
7 Politik pazarlamada Seçmen Kavramı Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
8 Sunum Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
9 Politik pazarlamada seçim kampanyası Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
10 Dünyada ve Türkiye'de politik pazarlama uygulama örnekleri Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
11 Seçim Kampanyalarında internet ve sosyal medya kullanımı Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
12 Türkiye'de ve dünyada siyasal partilerin internet kullanımı Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
13 Makale İncelemesi Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
14 Makale incelemesi Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma

A. Hamdi İslamoğlu, (2002), Siyasal Pazarlama Beta Yayınları, İstanbul. A. Tan, (2002), Politik Pazarlama, Papatya Yayıncılık, İstanbul. A. Zouhair, (2017), Politik Pazarlama İletişimi, Cinius, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 2 3 6
Makale Kritik Etme 2 3 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 3 42
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 3 5 3
ÖÇ 2 3 3 5 3
ÖÇ 3 3 3 5 3
ÖÇ 4 3 3 5 3
ÖÇ 5 3 3 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek