GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞYL544 PAZARLAMA ETİĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, pazarlama araştırmasına ilişkin temel kavramları öğretmektir.


Doç. Dr. Ramazan KURTOĞLU


1 Pazarlama araştırması ile ilgili temel kavramları tanımlar
2 Pazarlama araştırma sürecini sıralar
3 Veri toplama yoluyla bir araştırma dizaynı tasarlar
4 Pazarlama alanında bir araştırmayı uygular
5 Temel istatistik teknikleriyle veri analizi yapar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama araştırması, araştırma süreci, araştırma tipleri, araştırma dizaynı, veri toplama yöntemleri, ölçek ve ölçek tipleri, örnekleme ve süreci, örnek büyüklüğünün belirlenmesi, veri analizleri, hipotez testleri ve hata tipleri, non parametrik testler, korelasyon analizi, regresyon analizi, faktör analizi, varyans analizi, araştırma raporu ve rapor yazma


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama Araştırmasının Tanımı, Çevresi, Tarihçesi ve Türleri Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
2 Pazarlama Araştırması Süreci ve Hataları Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
3 Pazarlama Araştırmasının İkincil Kaynakları Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
4 Pazarlama Araştırmasının Birincil Kaynakları Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
5 Gözlem ve Yöntemleri Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
6 Gözatım (Survey) ve Yöntemleri Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
7 Anket Formunun Düzenlenmesi, Ölçme ve Dereceleme Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
8 Deneysel Tertipler ve Pazar Denemeleri Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
9 Örnekleme Kavramı, Yöntemleri ve Örnek Hacmi Seçimi Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
10 Alan Çalışmaları ve Veri Hazırlama Teknikleri Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
11 Hipotez Testleri Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
12 Çapraz Tablolar ve Ki-Kare Analizi Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
13 Regresyon ve Korelasyon Analizi Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
14 Varyans Analizi Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma

1. .M. Nakip, Eyyup Yaraş, "SPSS Uygulamalı Pazarlama Araştırmalarına Giriş", 5. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2016. 2. A. E. Gegez, "Pazarlama Araştırmaları", 6. Basım, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2021 3. Ö. Ö. Tektaş, P. Başgöze, "Pazarlamada Etik", Detay Yayıncılık, Ankara. 2020.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 2 5 10
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 3 4 4 3 4 3
ÖÇ 2 4 4 3 4 4 3 4 3
ÖÇ 3 4 4 3 4 4 3 4 3
ÖÇ 4 4 4 3 4 4 3 4 3
ÖÇ 5 4 3 4 4 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek