GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞYL543 HİZMET PAZARLAMASI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, günümüzde çok gelişmiş durumda olan hizmet sektörüne özgü pazarlama stratejileri konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.


Doç. Dr. Ramazan KURTOĞLU


1 Hizmetlerin özelliklerini ve bu özelliklerin gerektirdiği farklı pazarlama yaklaşımlarını açıklar.
2 Hizmet pazarlama karmasını tanımlar.
3 Hizmet sektöründe kalitenin nasıl tanımlanabileceğini ve ölçülebileceğini öğrenir.
4 Hizmet pazarlamasında insan faktörünün önemini açıklar.
5 Hizmet pazarlamasında müşterinin rolünü tanımlar.

Birinci Öğretim



[Yok]


Hizmet kavramı, hizmetlerin sınıflandırılması, hizmetin özellikleri, hizmetler ve pazarlama karması, bir ürün olarak hizmet, hizmet sunumu, müşteri talep yönetimi, hizmet satın alma süreci, hizmetlerde fiyatlandırma, hizmetlerde tutundurma, hizmetlerde dağıtım, hizmetlerde personel, süreç ve fiziksel kanıtlar, hizmet kalitesinin tanımlanması ve ölçümü, hizmet karşılaşmaları ve gerçek anlar, ilişkisel pazarlama, hizmetlerin uluslararasılaşması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hizmet kavramı, hizmetlerin sınıflandırılması, hizmetin özellikleri
2 Hizmetler ve pazarlama karması bileşenleri
3 Bir ürün olarak hizmet: Öz hizmet, ikincil hizmet, yeni hizmet geliştirme
4 Hizmet sunumu, müşteri talep yönetimi
5 Hizmet satın alma süreci
6 Hizmetlerde fiyatlandırma
7 Hizmetlerde tutundurma
8 Hizmetlerde tutundurma
9 Hizmetlerde dağıtım
10 Hizmetlerde insan unsuru
11 Hizmetlerde fiziksel kanıtlar
12 Hizmetlerde süreç, talep ve kapasite yönetimi
13 Hizmet kalitesinin tanımlanması ve ölçümü
14 Hizmet karşılaşmaları ve gerçek anlar

1. S. A. Öztürk, "Hizmet Pazarlaması", 8. Baskı, Ekin Kitabevi Yayınları, 2008 2. R. Altunışık (Editör), "Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri", Beta Basım A.Ş., İstanbul, 2015. 3. E. Koç, "Hizmet Pazarlaması Ve Yönetimi", Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2015. 4. L. Özer v.d., "Hizmet Pazarlaması", Detay Yayıncılık, Ankara, 2016.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 3 4 3 4
ÖÇ 2 4 3 4 3 4
ÖÇ 3 4 3 4 3 4
ÖÇ 4 4 3 4 3 4
ÖÇ 5 4 3 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek