GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞYL542 ULUSLARARASI PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, pazarlama faaliyetlerinin uluslararası boyutlarını ve uluslararası ticaretin temel noktalarını öğrenciye öğretmektir.


Dr. Öğr. Üyesi A. İpek AYTAÇ


1 Uluslararası Ticaretin temellerini öğrenir.
2 Uluslararası Pazarlamada Marka, etiket ve ambalaj konularında bilgi sahibi olur.
3 Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma yöntemlerini ayrıntılı öğrenir.
4 Uluslararası Pazarlamada Dağıtım kanalı seçimi ve dağıtım kanallarında ilişkiler hakkında bilgi edinir.
5 Uluslararası Pazarlamada Reklam, Kişisel Satış, Satış Promosyon, Halkla İlişkiler, Doğrudan Pazarlama konularında bilgi sahibi olur.
6 Uluslararası Pazarlamada, pazarlama araştırması konusunda bilgi sahibi olur.
7 Dış ticarette teslim ve ödeme şekillerini öğrenir.
8 İhracat ve ithalat işlemlerinde kullanılan belgeleri öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Uluslar arası Pazarlama, Uluslar arası Ticaret, Uluslar arası Pazarlama planlaması Süreci ve Strateji Geliştirme, Uluslar arası Pazarlamada Çevre, Uluslar arası Pazarlama Araştırması Süreci, Uluslar arası Pazarlarda Pazara Giriş stratejileri, Uluslar arası Pazarlamada Ürün Kararları, Uluslar arası Pazarlamada Fiyat Kararları, Uluslar arası Pazarlamada Dağıtım ve Fiziksel Dağıtım Kararları, Uluslararası Pazarlamada Promosyon Kararları, Dış Ticarete Giriş ve Dış Ticarette Satış Tipleri, İthalat Süreci ve Belgeler, Proforma ve Ticari Fatura, Konşimento, Taşıma Belgeleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Uluslar arası Pazarlama, Uluslar arası Ticaret Tartışmalı ders Araştırma makaleleri
2 Uluslar arası Pazarlama planlaması ve Strateji Geliştirme Tartışmalı ders Araştırma makaleleri
3 Uluslar arası Pazarlamada Çevre Tartışmalı ders Araştırma makaleleri
4 Uluslar arası Pazarlama Araştırması Süreci Tartışmalı ders Araştırma makaleleri
5 Uluslar arası Pazarlarda Pazara Giriş stratejileri Tartışmalı ders Araştırma makaleler
6 Uluslar arası Pazarlarda Pazara Giriş stratejileri Tartışmalı ders Araştırma makaleleri
7 Uluslar arası Pazarlamada Ürün Kararları Tartışmalı ders Araştırma makaleleri
8 Sunum Tartışmalı ders Araştırma makaleleri
9 Uluslar arası Pazarlamada Fiyat Kararları Tartışmalı ders Araştırma makaleleri
10 Uluslar arası Pazarlamada Dağıtım ve Fiziksel Dağıtım Kararları Tartışmalı ders Araştırma makaleleri
11 Uluslararası Pazarlamada Promosyon Kararları Tartışmalı ders Araştırma makaleleri
12 Pazarlama Karmasının Kontrol Süreci Tartışmalı ders Araştırma makaleleri
13 Dış Ticarete Giriş ve Dış Ticarette Satış Tipleri Tartışmalı ders Araştırma makalesi
14 İthalat Süreci ve Belgeler Tartışmalı ders Araştırma makalesi

1. AKAT Ö. (2003). Uluslararası Pazarlama, Geliştirilmiş 4. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa. 2. ÇAVUŞGİL, S. T., KNIGHT, G. A. ve RIESENBERGER, J.R. (2008). International Business - Strategy, Management, and The New Realities, New Jersey, Pearson Prentice Hall. 3. ÇAVUŞGİL, S.T., KNIGHT G. ve ÜNER M.M. (2011). Türkiye’de Küresel Doğan İşletmeler, Detay Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Örnek Vaka İncelemesi 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 5 20
Okuma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 5 4 20
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 1 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
ÖÇ 8 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek