GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞYL542 ULUSLARARASI PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin temel amacı, pazarlama faaliyetlerinin uluslararası boyutlarını öğrencilere kavratmak ve uluslararası ticarette kullanılan yöntemler ile belgeler hakkında geniş bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KARA


1 Uluslararası Ticaretin temellerini öğrenir.
2 Uluslararası Pazarlamada Marka, Etiket ve Ambalajı tarif eder.
3 Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma yöntemlerini ayrıntılı öğrenir.
4 Uluslararası Pazarlamada Dağıtım kanalı seçimi ve dağıtım kanallarında ilişkiler hakkında bilgi edinir.
5 Uluslararası Pazarlamada Reklam, Kişisel Satış, Satış Promosyon, Halkla İlişkiler, Doğrudan Pazarlama konularında bilgi sahibi olur.
6 Uluslararası Pazarlamada, pazarlama araştırması konusunda bilgi sahibi olur.
7 Dış ticarette teslim ve ödeme şekillerini öğrenir.
8 İhracat ve ithalat işlemlerinde kullanılan belgeleri öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Uluslar arası Pazarlama, Uluslar arası Ticaret, Uluslar arası Pazarlama planlaması Süreci ve Strateji Geliştirme, Uluslar arası Pazarlamada Çevre, Uluslar arası Pazarlama Araştırması Süreci, Uluslar arası Pazarlarda Pazara Giriş stratejileri, Uluslar arası Pazarlamada Ürün Kararları, Uluslar arası Pazarlamada Fiyat Kararları, Uluslar arası Pazarlamada Dağıtım ve Fiziksel Dağıtım Kararları, Uluslararası Pazarlamada Promosyon Kararları, Dış Ticarete Giriş ve Dış Ticarette Satış Tipleri, İthalat Süreci ve Belgeler, Proforma ve Ticari Fatura, Konşimento, Taşıma Belgeleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Uluslar arası Pazarlama, Uluslar arası Ticaret
2 Uluslar arası Pazarlama planlaması ve Strateji Geliştirme
3 Uluslar arası Pazarlamada Çevre
4 Uluslar arası Pazarlama Araştırması Süreci
5 Uluslar arası Pazarlarda Pazara Giriş stratejileri
6 Uluslar arası Pazarlarda Pazara Giriş stratejileri
7 Uluslar arası Pazarlamada Ürün Kararları
8 Sunum
9 Uluslar arası Pazarlamada Fiyat Kararları
10 Uluslar arası Pazarlamada Dağıtım ve Fiziksel Dağıtım Kararları
11 Uluslararası Pazarlamada Promosyon Kararları
12 Pazarlama Karmasının Kontrol Süreci
13 Dış Ticarete Giriş ve Dış Ticarette Satış Tipleri
14 İthalat Süreci ve Belgeler, Proforma ve Ticari Fatura, Konşimento, Taşıma Belgeleri
15 Final

1. Cem M. KOZLU, Uluslararası Pazarlama, İlkeler ve Uygulamalar, Genişletilmiş 7. Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Yayın No:488, İstanbul, 2000. 2. H. Ferhat ECER, Murat CANITEZ, Uluslararası Pazarlama, Teori ve Uygulamalar, 2. Baskı, Gazi Kitapevi, Ankara, 2005. 3. Ömer AKAT, Uluslararası Pazarlama, Geliştirilmiş 4. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2003.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 4 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 4 1 4
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Rapor Sunma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 6 30
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 4 5 20
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 3 5
ÖÇ 2 3 3 5
ÖÇ 3 3 3 5
ÖÇ 4 3 3 5
ÖÇ 5 3 3 5
ÖÇ 6 3 3 5
ÖÇ 7 3 3 5
ÖÇ 8 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek