GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞYL540 REKLAMCILIK Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin Amacı, reklamcılık ile ilgili temel kavram ve konuları tanıtmak, reklam araçlarının kullanımına ilişkin detaylı bilgiler vermektir.


Dr. Öğr. Üyesi A. İpek AYTAÇ


1 Reklamcılık biliminin temel kavram ve konularını öğrenir.
2 Reklamların sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur.
3 Reklam planlaması sürecini öğrenir.
4 Reklam bütçesi hakkında bilgi edinir.
5 Televizyon ve Radyo reklamları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
6 Gazete dergi ve dış reklamlar hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
7 Reklam etkinliğini ölçme konusunda bilgi sahibi olur.
8 Televizyon ve Radyo için reklam metni yazabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Reklam ve Reklamcılığın Tarihi Gelişimi, Reklâmcılığın Ekonomik, Sosyal ve Etiksel Etkileri, Reklâm ve Reklâmcılık Araştırmaları, Reklâm Ajansı, Reklâm Bütçesi, Reklâm Kampanyaları, Reklâm Mesajı Geliştirme, Medya Planlama, Stratejiler, Televizyon, Gazete, Dergi vs, Reklâm Metni Yazma Konusunda Çalışma, Reklâm Mesajı ve Etkinliğin Ölçümü


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Reklâm ve Reklâmcılık Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
2 Reklâmcılığın Tarihi Gelişimi Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
3 Reklâmcılığın Temelleri Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
4 Reklâmcılığın Ekonomik, Sosyal ve Etiksel Etkileri Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
5 Reklâm ve Reklâmcılık Araştırmaları Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
6 Reklâm Ajansı Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
7 Reklâm Bütçesi Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
8 Sunum Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
9 Reklâm Kampanyaları Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
10 Reklâm Mesajı Geliştirme Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
11 Medya Planlama, Stratejiler, Televizyon, Gazete, Dergi vs Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
12 İnternet Ortamında Reklâmlar Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
13 Reklâm Metni Yazma Konusunda Çalışma ( Ödev Değerlendirme )
14 Gösteri Kartları Hazırlama,Reklam Mesajı ve Etkinliğin Ölçümü Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma

1. Füsun KOCABAŞ, Müge ELDEN, Reklamcılık, Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, 10. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2008. 2. Gıyasettin Tayfur, Reklamcılık, 3. Baskı, Nobel Dağıtım, Ankara, 2008. 3. Ayaz, Z., Ersöz, B. (2022). Metaverse evrenine doğru reklamcılık. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2), 708-729. 4. Aslaner, A. G., Aslaner, D. A. (2020). Gelenekselden dijitale Türkiye’de reklamcılık. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 10(21), 17-30.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 5 5 25
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 4 5 20
Toplam İş Yükü (saat) 131

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 5 5 5
ÖÇ 2 3 5 5 5
ÖÇ 3 3 5 5 5
ÖÇ 4 3 3 5 5 5
ÖÇ 5 3 5 5 5
ÖÇ 6 3 5 5 5
ÖÇ 7 3 5 5 5
ÖÇ 8 3 3 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek