GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞYL540 REKLAMCILIK Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı tutundurma karması elamanlarından biri olan reklam karmasının bütünleşik pazarlama iletişimi kapsamında temel noktalarının öğrencilere öğretmektir. Reklamın görevi, mesajı ve tasarımı boyutlarında teoride ve pratikte öğrencilerin analitik ve yaratıcı yönlerinin gelişmesi hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi A. İpek AYTAÇ


1 Pazarlama karması elemanlarından tutundurma karmasını detaylı bir şekilde açıklar.
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi konseptini açıklar.
3 Halka benimsetme, satış tutundurma, kişisel satış, reklam, doğrudan pazarlama karma elemanlarının temel farklılıklarını açıklar.
4 Reklamın diğer karma elemanlardan farkını anlatır.
5 Reklamın görevini, mesajını, medyasını, bütçesini ve ölçümünü anlatır.
6 Reklamın nasıl tasarlanması gerektiğini bilir ve yaratıcı fikirler geliştirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tutundurma karması, satış tutundurma, halka benimsetme, kişisel satış, reklam, doğrudan pazarlama, reklamın görevi, reklamın mesajı, reklamın medyası, reklamın bütçesi, reklamın ölçümü


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama tanımı Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
2 Hedef pazar seçimi Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
3 Tutundurma karma elemanı Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
4 Tutundurma karması stratejileri Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
6 Tutundurma karması elemanları Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
7 Tutundurma karması elemanları Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
8 Reklam Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
9 Reklamın amaçları Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
10 Reklamın önemi
11 Reklam türleri Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
12 Reklam stratejileri Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
13 Reklam ortamları Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
14 Sunumlar Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma

1. Füsun KOCABAŞ, Müge ELDEN, Reklamcılık, Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, 10. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2008. 2. Gıyasettin Tayfur, Reklamcılık, 3. Baskı, Nobel Dağıtım, Ankara, 2008.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 4 1 4
Derse Katılım 9 3 27
Tartışma 10 3 30
Örnek Vaka İncelemesi 6 3 18
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Quiz için Bireysel Çalışma 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek