GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞYL538 TÜKETİCİ DAVRANIŞI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin Amacı, tüketici ile ilgili temel kavramları tanıtmak, tüketici satınalma karar süreci ve bu süreci etkileyen faktörleri detaylı olarak öğretmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KARA


1 Tüketici davranışlarına ait temel kavram ve konuları öğrenir.
2 Tüketici satın alma sürecine ilişkin problemlere yönelik fikirler geliştirir.
3 Tüketici satın alma karar süreci hakkında bilgi sahibi olur.
4 Öğrenme hakkında bilgi sahibi olur.
5 Güdülemeyi ve motivasyonu ayrıntılı öğrenir.
6 Kişilik, yaşam tarzı ve sosyal sınıflar hakkında bilgi sahibi olur.
7 Tüketici davranış modellerini detaylı öğrenir.
8 Tüketimin toplumsal etkileri konusunda bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tüketici ile İlgili Kavramlar, Tüketici Davranış Modelleri, Tüketici Karar Süreci, Tüketici Davranış Sürecini Etkileyen Faktörler, Öğrenme, Güdüler, Algılama, Kişilik, Kültür, Sosyal Sınıflar, Aile, Referans Grupları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tüketici, Müşteri ve Alıcı kavramları Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
2 Öğrenme Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
3 Güdüleme Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
4 Algılama Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
5 Tutum ve İhtiyaçlar Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
6 Kişilik Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
7 Yaşam Tarzı Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
8 Sunum Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
9 Kültür Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
10 Sosyal Sınıflar Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
11 Sosyal Gruplar Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
12 Tüketici Davranışlarında Açıklayıcı Modeller Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
13 Tüketici Davranışlarında Tanımlayıcı Modeller Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma
14 Vaka Analizleri Konu Anlatımı Konu ile İlgili Okuma Yapma

1. A. Hamdi İSLAMOĞLU, R., "Tüketici Davranışları", 2. Baskı, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2008. 2. M. PAKSOY, M. KARA, "Tüketici Davranışları", 1. Baskı, Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2014. 3. E. KOÇ, "Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım", 1. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2007.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 3 42
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 3 4
ÖÇ 2 3 3 4
ÖÇ 3 3 3 4
ÖÇ 4 3 3 4
ÖÇ 5 3 3 4
ÖÇ 6 3 3 4
ÖÇ 7 3 3 4
ÖÇ 8 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek