GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞYL537 STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Dersin temel amacı, pazarlama bilgilerinin stratejik boyutta değerlendirilmesini sağlamak, pazarlama planı hazırlayabilmek ve örnek olaylara yorumlar yapabilmeyi sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KARA


1 Pazarlama biliminin temel kavram ve konularını öğrenir.
2 İşletmelerin pazarlama problemlerine yönelik fikirler geliştirilir.
3 Yapılacak yeni yatırımlar için, çevresel fırsat ve tehditleri tarif eder.
4 Tüketici davranışlarını ve pazarlama araştırmasını ayrıntılı öğrenir.
5 Stratejik pazarlama hakkında bilgi sahibi olur, Pazarlama stratejilerinin sahada uygulanmasına ilişkin analizler yapar.
6 Pazarlama karması unsurlarını detaylı öğrenir ve Mamul, Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma problemlerine yönelik fikirler geliştirir.
7 Pazarlamada etik hakkında bilgi sahibi olur.
8 Pazarlama planı yazabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama Nedir? Pazarlamanın Tanıtılması ve Tarihi Gelişimi, Pazarlamada Çevre, Tüketici, Müşteri, Alıcı Kavramları ve Tüketici Satın Alma Süreci, Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Araştırma Dizaynı, Veri Tipleri ve Örnek, Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma, Niş Pazarlar, Ürün ve Ürün Kararları, Marka, Ambalaj ve Etiket, Fiyat Konusuna Giriş, Önemi ve Fiyat Kararları, Maliyet Fiyatlama, Talebe Göre Fiyatlama ve Rekabete Göre Fiyatlama, Dağıtım Kanalları, Kanal Üyeleri, Dağıtım Kanalı Seviyeleri, Perakendecilik ve Toptancılık, Dağıtım Kanalları, Promosyon ve Tipleri, Reklamcılık, Kişisel Satış, Tipleri, Amaçları, Pazarlama Stratejileri Geliştirme, Pazarlama Planı Yazabilmektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama Nedir? Pazarlamanın Tanıtılması ve Tarihi Gelişimi Pazarlamanın Rolü ve Pazarlama Araçları
2 Pazarlamada Çevre, Makro Çevre ve Unsurları
3 Mikro Çevre ve Değişen Tüketici Trendleri Tüketici, Müşteri, Alıcı Kavramları ve Tüketici Satın alma Süreci
4 Tüketici Satın alma Karar Sürecinin Aşamaları Müşteri Değeri ve Müşteri Memnuniyeti
5 Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Araştırma Dizaynı, Veri Tipleri ve Örnek
6 Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi Hedef Pazarlara İlişkin Pazarlama Stratejileri Geliştirme
7 Konumlandırma Niş Pazarlar
8 Sunum
9 Ürün ve Ürün Kararları, Marka, Ambalaj ve Etiket, Fiyat Konusuna Giriş, Önemi ve Fiyat Kararları
10 Maliyet Fiyatlama, Talebe Göre Fiyatlama ve Rekabete Göre Fiyatlama Psikolojik Fiyatlandırma ve Fiyat Uygulamaları
11 Dağıtım Kanalları, Kanal Üyeleri, Dağıtım Kanalı Seviyeleri Perakendecilik, Tipleri ve Toptancılık
12 Dağıtım Kanallarında İlişkiler Promosyon, Promosyon Tipleri ve Reklâmcılığa Giriş
13 Satış Promosyon, Tipleri, Halkla İlişkiler Avantaj ve Dezavantajları Kişisel Satış, Tipleri, Amaçları, Satışçı
14 Pazarlama Stratejileri Geliştirme Pazarlama Kontrolü ve Etik
15 Final sınavı

1. A. Hamdi İSLAMOĞLU, Pazarlama Yönetimi, Stratejik ve Global Yaklaşım, 2. Baskı, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2000. 2. Remzi ALTUNIŞIK, Şuayıp ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Modern Pazarlama, Geliştirilmiş 4. Baskı, Değişim Yayınları, İstanbul, 2006. 3. Ömer TORLAK, Remzi ALTUNIŞIK, Pazarlama Stratejileri, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2009. 4. Henry ASSAEL, Marketing Principles & Strategy, 1.st Edition, The Dryden Pres, Orlando ABD.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 4 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 4 1 4
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 3 3
Alan Çalışması 3 3 9
Örnek Vaka İncelemesi 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 4 5 20
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 3 3 5
ÖÇ 2 4 3 3 5
ÖÇ 3 4 3 3 5
ÖÇ 4 4 3 3 5
ÖÇ 5 4 3 3 5
ÖÇ 6 4 3 3 5
ÖÇ 7 4 3 3 5
ÖÇ 8 4 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek