GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞYL517 LİDERLİK YAKLAŞIMLARI VE UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste; liderlik sırları ve liderliğin paylaşılması, güçlendirme, takım olma becerileri ve koşulları; başarılı örnekler verilerek ve grup çalışmaları ile desteklenip liderlik ve etkili bir takım olma becerisi oluşturulmaya çalışılacaktır.


Dr. Öğr. Üyesi A. Çiğdem ATA


1 Lider tanımını yapabilme, liderlik niteliklerini açıklayabilme ve lider-yönetici ayrımını yapabilir.
2 Liderlik teorileri, özellik, davranışsal ve durumsal yaklaşımlara hakimdir.
3 Sinerji kavramı, ekip kavramı ve ekip çalışmasının önemini bilir.
4 Etkili takım yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
5 Takım çalışmasının iş yaşamı açısından önemini bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Liderlik, liderlik teorileri, ekip (takım), ekip (takım) ruhu ve ekip oluşturma ve etkili ekipler için yönetim konuları bu dersin içeriğinde yer alan temel konulardır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Açılış Dersi: Tanışma, Öğrencilerin dersten ve hocadan beklentilerini alma. Yok Yok
2 Liderliğin tanımı, kapsamı, doğası ve önemi Tartışmalı ders yok
3 Liderlik ve Yöneticilik Tartışmalı ders yok
4 Liderlik Yaklaşımları; Özellik yaklaşımı Tartışmalı ders yok
5 Liderlik Yaklaşımları; Davranışsal Yaklaşımlar Tartışmalı ders yok
6 Liderlik Yaklaşımları; Durumsallık Yaklaşımları Tartışmalı ders yok
7 Yeni Liderlik Model ve yaklaşımları; Karizmatik, dönüşümcü liderlik, e-liderlik. Tartışmalı ders yok
8 Liderlikte gruplar ve ekipler. Ekip ruhu. Tartışmalı ders yok
9 Ekip oluşturma, etkili ekip yönetimi. Tartışmalı ders yok
10 Takım içi ve takımlar arası iletişim Tartışmalı ders yok
11 İş yaşamında ekip çalışmalarının önemi. Tartışmalı ders yok
12 Ekip tipleri. Tartışmalı ders yok
13 Ekip çalışmalarında riskler Tartışmalı ders yok
14 Ödev sunumları ve tartışma Yok yok

Yukl, G. (2018). Örgütlerde Liderlik(Çev. Ed. Çetin, Ş. ve Baltacı, R.). Nobel Yayınları. Northouse, P. G. (2013). Leadership: Theory and Practice. Sage. Araştırma Makaleleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Ev Ödevi 1 70
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 10 3 30
Tartışma 5 2 10
Bireysel Çalışma 10 5 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Okuma 5 3 15
Ev Ödevi 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 136

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 4 3 4 4 3 2 5 4
ÖÇ 2 5 4 4 3 4 4 3 2 5 4
ÖÇ 3 5 4 4 3 4 4 3 2 5 4
ÖÇ 4 5 4 4 3 4 4 3 2 5 4
ÖÇ 5 5 4 4 3 4 4 3 2 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek