Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞYL513 | YÖNETİM OKUMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilerin yönetim alanının batılı ve doğulu temel kaynaklarını tamamen yahut kısmen okumalarını sağlamaktır. Bu sayede öğrenciler, işletme yönetiminin bu gün geldiği noktayı daha daha iyi anlayabilecek ve geleceğini daha isabetli tahmin edebilme becerisi edinebileceklerdir.
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ertem
1 | Yönetim alanının doğudaki önemli temel eserlerinin varlığından haberdar olur. |
2 | Yönetim alanının batıdaki önemli temel eserlerinin varlığından haberdar olur. |
3 | İşletme yönetimi alanının gelişim sürecini örnek eserler üzerinden kavrar. |
4 | Yönetim alanının doğuda ve batıdaki temel bazı eserlerini karşılaştırmalı ve eleştirel olarak yorumlama yetisi edinir. |
5 | Yönetim alanının geçmişini anlayarak geleceği için yeni fikirler üretme potansiyeli kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı yönetim alanının batılı ve doğulu temel kaynaklarından bazılarını ve kısmen okuyup tartışmaktır. Okunacak eserler şunlardır: F. W. Taylor – Bilimsel Yönetimin İlkeleri Nizamülmülk – Siyasetname G. Morgan – Metaforlar Yusuf Has Hacib – Kutadgu Bilig Gary Hamel – Yönetimin Geleceği G. Hofstede – Kültürün Sonuçları N. Machiavelli - Prens
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Dersin ve öğrencilerin birbirinden karşılıklı beklentileri nelerdir? | Düz Anlatım | |
2 | F. W. Taylor – Bilimsel Yönetimin İlkeleri | Okuma ve Tartışma | |
3 | F. W. Taylor – Bilimsel Yönetimin İlkeleri | Okuma ve Tartışma | |
4 | Nizamülmülk – Siyasetname | Okuma ve Tartışma | |
5 | Nizamülmülk – Siyasetname | ||
6 | G. Morgan – Metaforlar | Okuma ve Tartışma | |
7 | G. Morgan – Metaforlar | Okuma ve Tartışma | |
8 | Yusuf Has Hacib – Kutadgu Bilig | Okuma ve Tartışma | |
9 | Yusuf Has Hacib – Kutadgu Bilig | Okuma ve Tartışma | |
10 | Gary Hamel – Yönetimin Geleceği | Okuma ve Tartışma | |
11 | Gary Hamel – Yönetimin Geleceği | Okuma ve Tartışma | |
12 | H. A. Simon - Yönetimsel Davranış | Okuma ve Tartışma | |
13 | G. Hofstede – Kültürün Sonuçları | Okuma ve Tartışma | |
14 | Genel Değerlenirme | Tartışma |
F. W. Taylor – Bilimsel Yönetimin İlkeleri Nizamülmülk – Siyasetname G. Morgan – Metaforlar Yusuf Has Hacib – Kutadgu Bilig Gary Hamel – Yönetimin Geleceği G. Hofstede – Kültürün Sonuçları N. Machiavelli - Prens
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 5 | 4 |