GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞYL508 İMAJ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders bireysel ve kurumsal bir imaj oluşturmanın aşamalarını, imaj yönetimini ve imajın önemini kuramsal ve güncel bilgiler çerçevesinde ele almayı amaçlamaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Eşe YILDIRIM


1 İmaj kavramını ve öğelerini tanımlar.
2 İmajın kurum için önemini açıklar.
3 İmaj çalışmalarını etik açıdan tartışır.
4 Kurumsal imaj unsurlarını açıklar.
5 Kurumsal imajı etkileyen faktörleri ve imaj değişikliği için yapılması gereken değişimleri açıklar.

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu ders kapsamında imaj kavramı ve güçlü bir imajın oluşturulabilmesi için yapılması gereken uygulamalar anlatılır. İmaj kavramı ve öğeleri, kurumsal imajı oluşturan öğeler ve türleri, kurumsal imaj çeşitleri ve öğeleri, kurum imajının aşamaları, imaj oluşturma çerçevesinde yaşanan etik sorunlar ele alınıp anlatılır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin tanıtımı. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
2 Genel olarak imaj kavramının tanımı, imajı oluşturan öğeler, imajın fonksiyonları, imajın oluşumu, imaj çeşitleri. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
3 İmaj, kimlik ve itibar kavramları. İmaj, kimlik ve itibar arasındaki ilişkiler. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
4 Kurumsal imajın genel çerçevesi: Tanımı, tarihsel gelişimi, oluşumu. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
5 Kurumsal imajın oluşmasında etkili olan faktörler. Kurumsal imajın fonksiyonları. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
6 Kurumsal imajın etkileşim halinde olduğu diğer kavramlar: Kurum kimliği, kurum kültürü, kurum felsefesi, itibar. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
7 Kurumsal imaj, kurumsal kimlik ve kurumsal itibar kavramları. Kurumsal imaj, kurumsal kimlik ve kurumsal itibar arasındaki ilişkiler. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
8 Kurumsal imajın kuruluş açısından önemi. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
9 Kurumsal imajın sürekliliğini etkileyen faktörler ve kurumsal imajın hedef kitlelere ve kuruma katkıları. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
10 Kurumsal imaj yönetimi. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
11 İmaj çalışmalarında etik tartışmalar. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
12 Kurumsal imaj çeşitleri. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
13 Kurumsal imajı etkileyen unsurlar. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.
14 Kurumsal imajı etkileyen öğeler çerçevesinde, imaj değişimi için uygulanması gereken aşamalar. Ödev sunumu, tartışma, vaka çalışması. Okuma, araştırma, sunum hazırlama.

1. Sabuncuoğlu, Z. (2016). Halkla ilişkiler. Alfa Aktüel Yayınları. 2. Polat, S., Arslan, Y. (2015) Örgütsel Yaşamda İmaj. Nobel Akademik Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Gösterme 14 1 14
Örnek Vaka İncelemesi 14 1 14
Bireysel Çalışma 3 5 15
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 3 5 15
Ev Ödevi 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 2 2 3 2 3 4
ÖÇ 2 2 2 3 3 3 2 3 4
ÖÇ 3 2 4 3 3 3 3 4
ÖÇ 4 2 2 3 2 3 4
ÖÇ 5 2 2 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek