Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞYL507 | İŞLETME YÖNETİCİLİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere yönetim ve yöneticilik hakkında gerekli bilgileri vererek onları yöneticiliğe hazırlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ertem
1 | Yönetimin ve yöneticinin önemi konusunda bilgi sahibi olur |
2 | Yönetim fonksiyonları ve farklı yönetim teorilerinin özellikleri konusunda bilgi sahibi olur. |
3 | İşletmenin alt sistemlerinin ve üst sistemlerinin, yakın ve uzak çevrenin işletmenin işleyişine ve başarısına etkisini değerlendirebilir. |
4 | Yönetim fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Toplam kalite yönetimi, kıyaslama, güçlendirme, değişim mühendisliği, dış kaynaklardan yararlanma, küçülme, motivasyon, iletişim, çatışma yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrencilere bir yöneticinin sahip olması gereken bilgiler ve bakış açısı kazandırılmaya çalışılır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Organizasyon, işletme ve kavramlarının açıklanması İşletme yönetimi kavramının açıklanması Yönetim kavramı ve özellikleri | ||
2 | İşletme modelleri İşletmenin yakın ve uzak çevreleri Amaçlar hiyerarşisi | ||
3 | Yönetici tanımlaması, yönetici rol ve sorumlulukları Yönetici girişimci karşılaştırması Strateji, rekabet, teknoloji ve küreselleşme kavramları | ||
4 | Yönetim Biliminin tarihsel gelişimi Klasik Yönetim Teorisi (Bilimsel Yönetim Yaklaşımı) | ||
5 | Klasik Yönetim Teorisi (Yönetim Süreci Yaklaşımı) | ||
6 | Klasik Yönetim Teorisi (İdeal Bürokrasi) | ||
7 | Neo-klasik Yönetim Teorisi | ||
8 | Modern Yönetim Teorisi (Sistem Yaklaşımı) | ||
9 | Modern Yönetim Teorisi(Durumsallık Yaklaşımı) | ||
10 | Planlama fonksiyonu | ||
11 | Örgütleme fonksiyonu | ||
12 | Yöneltme fonksiyonu | ||
13 | Koordinasyon fonksiyonu, Kontrol fonksiyonu | ||
14 | Final Sınavı |
Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2015 Şadi Can Saruhan, Müge Leyla Yıldız, Çağdaş Yönetim Bilimi, İstanbul 2017
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Tartışma | 8 | 3 | 24 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |