Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞYL506 | ÖRGÜTLERDE İNSAN DAVRANIŞLARI VE ANALİZİ I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Örgütlerde çalışacak ve yöneticilik yapacak kişilere örgüt ortamındaki insan davranışlarının sebeplerini ve sonuçlarını anlama kontrol etme ve yönetme becerileri kazandırmaktır.
Prof. Dr. Mahmut AKIN
1 | Bu dersi alan kişiler örgütlerde insan davranışlarının sebeplerini anlar. |
2 | Bu dersi alan kişiler örgütlerde insan davranışlarının sonuçlarını tahmin eder. |
3 | Bu dersi alan kişiler örgütlerde, insan davranışlarını yönetir. |
4 | Bu dersi alan kişiler örgütlerde amaçlarına daha kolay ulaşır. |
5 | Bu dersi alan kişiler yöneticilikte daha başarılı olur. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Örgütlerdeki insan davranışlarının sebepleri, sonuçları, bu davranışların nasıl tahmin edilebileceği ve yönlendirilebileceği anlatılır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İnsan ilişkileri becerilerinin önemi, yönetim, sistematik çalışma, örgütsel davranış alanına katkı sağlayan bilim dalları | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
2 | Uygulamada insan ilişkileri becerilerinin önemi, yönetim, sistematik çalışma, örgütsel davranış alanına katkı sağlayan bilim dalları | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
3 | Örgütsel davranışlarla ilgili fırsatlar ve zorluklar, ekonomik baskılara cevap verebilmek, küreselleşmeye uyum sağlama, işgücü çeşitliliğinin yönetimi, müşteri hizmetlerinin iyileştirilmesi, çalışan becerilerinin iyileştirilmesi, yenilik ve değişimin teşvik edilmesi, gelip geçicilik ile başa çıkmak, ağ üzerinden çalışmak, iş-yaşam dengesi, pozitif çalışma ortamı, etik davranışlar. Bir ÖD modeli nasıl geliştirilir? Bağımlı değişkenler ve bağımsız değişkenler. | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
4 | Örgütlerde çeşitlilik, çeşitliliğin seviyeleri, biyografik özellikler, yetenek, çeşitlilik yönetim stratejileri | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
5 | Tutumlar, tutumların ana unsurları, başlıca iş tutumları, iş tatmini, iş tatmininin kaynakları, iş tatmininin sonuçları. | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
6 | Duygular, temel duygular, duyguların ve duygu durumların kaynakları, duygusal çalışma. | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
7 | Duygusal olaylar teorisi, duygular ve duygu durumların örgütsel davranış uygulamaları | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
8 | Duygusal Zeka | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
9 | Kişilik, büyük beş kişilik modeli, ÖD ile ilgili diğer kişilik özellikleri, değerler, bireyin kişilik ve değerlerinin işyeri ile ilişkilendirilmesi. | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
10 | Algı, atıf teorisi, algı ve bireysel karar alma, örgütlerde karar alma, karar almada rastlanan yanılgılar, karar almayı etkileyen bireysel farklılıklar ve örgütsel kısıtlar, karar alma sürecinde etik. | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
11 | Motivasyon kavramı, İlk motivasyon teorileri, Modern motivasyon teorileri. | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
12 | İş tasarımı ve motivasyon, çalışanların motive edilmesi için ödüllerin kullanılması. | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
13 | Grup gelişiminin aşamaları, Grup özellikleri: Roller, normlar. Statü, büyüklük ve dayanışma. Aykırı işyeri davranışı, grup kararı. | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
14 | Örnek olaylar. | Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma. | Okuma |
1. Stephen Robbins, Timothy Judge- Örgütsel Davranış, Nobel Yayınevi. 2. Ömer Turunç, Hakan Turgut- Örgütsel Davranış, Siyasal Kitabevi 3. Sema Polatçı, Kubilay Özyer-21. Yüzyılda Örgütsel Davranış, Beta Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 |