Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞL563 | YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere yöneylem araştırması problemlerinin çözümünde kullanılan doğrusal programlama tekniğinin tanıtılması ve sayısal işletme problemleri açısından para, malzeme, makine, zaman ve işgücü vb kaynakların çeşitli sınırlayıcı şartlar altında optimal faydayı sağlayacak biçimde etkin ve verimli olarak kombine edilmesini ve karın ençoklanması veya maliyetin en aza indirilmesini sağlayan matematiksel ve mantıksal modellerin kurulması ve kurulan modellerin çözüm yöntemlerinin uygulama becerisinin kazandırılmasıdır.
Dr. Öğretim Üyesi ELİF ACAR
1 | Karar problemlerini tanımlar. |
2 | Karar problemlerinin çözümü için matematiksel modeller geliştirir. |
3 | Karar problemlerine en iyi ya da en iyiye yakın çözümler getirir. |
4 | Problemlerin çözümü için farklı teknikler uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yöneylem Araştırması dersi kapsamında, karar süreci, karar problemleri ile ilgili modellerin kurulması, doğrusal programlama, grafik yönemi ile modellerin çözümü, simplex yöntemi ile modellerin çözümü, dualite ve duyarlılık analizleri, tamsayılı programlama, excel çözücü yardımıyla doğrusal programlama modellerinin çözümü anlatılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yöneylem AraştırmasınınTanımı | ||
2 | Model Kurma ve Doğrusal Programlamaya Giriş | ||
3 | Doğrusal Programla İle İlgili Temel Prensipler | ||
4 | Doğrusal Programlama ve Grafik Yöntemi | ||
5 | Simplex Yöntemine Giriş | ||
6 | Klasik Maksimizasyon/Minimizasyon Modellerinin Simplex Yöntemi İle Çözümü | ||
7 | Doğrusal Programlama Modellerinde Karşılaşılan Teknik Problemler | ||
8 | Excel Çözücü ile Problem Çözümü | ||
9 | Tam Sayılı Programlama | ||
10 | Dinamik Programlama | ||
11 | Ulaştırma Problemi Çözümü | ||
12 | Atama Modelleri | ||
13 | Proje Analizi Ve CPM | ||
14 | AHP Yöntemi | ||
15 | Final Sınavı |
1. Hamdy Taha; Çeviren: Ş. Alp Baray, Şakir Esnaf; Yöneylem Araştırması 2. Ahmet Öztürk; Yöneylem Araştırması 3. Şule ÖZKAN; Yöneylem Araştırması nicel karar teknikleri 4. Hasan Durucasu; Excel Çözücü ile Doğrusal Programlama
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 6 | 6 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |