Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞL519 | ÖRGÜTLERDE İNSAN DAVRANIŞLARI VE ANALİZİ I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Örgütlerde çalışacak ve yöneticilik yapacak kişilere örgüt ortamındaki insan davranışlarının sebeplerini ve sonuçlarını anlama kontrol etme ve yönetme becerileri kazandırmaktır.
Prof. Dr. Mahmut Akın
1 | Bu dersi alan kişiler örgütlerde, insan davranışlarının sebeplerini anlayabilir. |
2 | Bu dersi alan kişiler örgütlerde, insan davranışlarının sonuçlarını tahmin edebilir. |
3 | Bu dersi alan kişiler örgütlerde, insan davranışlarını yönetebilir. |
4 | Bu dersi alan kişiler örgütlerde amaçlarına daha kolay ulaşabilirler. |
5 | Bu dersi alan kişiler yöneticilikte daha başarılı olurlar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Örgütlerdeki insan davranışlarının sebepleri, sonuçları, bu davranışların nasıl tahmin edilebileceği ve yönlendirilebileceği anlatılır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İnsan ilişkileri becerilerinin önemi, yönetim, sistematik çalışma, örgütsel davranış alanına katkı sağlayan bilim dalları | ||
2 | Uygulamada insan ilişkileri becerilerinin önemi, yönetim, sistematik çalışma, örgütsel davranış alanına katkı sağlayan bilim dalları | ||
3 | Örgütsel davranışlarla ilgili fırsatlar ve zorluklar, ekonomik baskılara cevap verebilmek, küreselleşmeye uyum sağlama, işgücü çeşitliliğinin yönetimi, müşteri hizmetlerinin iyileştirilmesi, çalışan becerilerinin iyileştirilmesi, yenilik ve değişimin teşvik edilmesi, gelip geçicilik ile başa çıkmak, ağ üzerinden çalışmak, iş-yaşam dengesi, pozitif çalışma ortamı, etik davranışlar. Bir ÖD modeli nasıl geliştirilir? Bağımlı değişkenler ve bağımsız değişkenler. | ||
4 | Örgütlerde çeşitlilik, çeşitliliğin seviyeleri, biyografik özellikler, yetenek, çeşitlilik yönetim stratejileri | ||
5 | Tutumlar, tutumların ana unsurları, başlıca iş tutumları, iş tatmini, iş tatmininin kaynakları, iş tatmininin sonuçları. | ||
6 | Duygular, temel duygular, duyguların ve duygu durumların kaynakları, duygusal çalışma. | ||
7 | Duygusal olaylar teorisi, duygusal zekâ, duygular ve duygu durumların örgütsel davranış uygulamaları | ||
8 | VİZE SINAVI | ||
9 | Kişilik, büyük beş kişilik modeli, ÖD ile ilgili diğer kişilik özellikleri, değerler, bireyin kişilik ve değerlerinin işyeri ile ilişkilendirilmesi. | ||
10 | Algı, atıf teorisi, algı ve bireysel karar alma, örgütlerde karar alma, karar almada rastlanan yanılgılar, karar almayı etkileyen bireysel farklılıklar ve örgütsel kısıtlar, karar alma sürecinde etik. | ||
11 | Motivasyon kavramı, İlk motivasyon teorileri, Modern motivasyon teorileri. | ||
12 | İş tasarımı ve motivasyon, çalışanların motive edilmesi için ödüllerin kullanılması. | ||
13 | Grup gelişiminin aşamaları, Grup özellikleri: Roller, normlar. Statü, büyüklük ve dayanışma. Aykırı işyeri davranışı, grup kararı. | ||
14 | Final Sınavı |
1. Stephen Robbins, Timothy Judge- Örgütsel davranış, Nobel yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 |