Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞL547 | İMAJ YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Kişiler, kurumlar, şehirler ve ülkeler için olumlu bir imajın nasıl oluşturulacağının öğrenilmesi.
Dersi vermekle görevlendirilen öğretim elemanları
1 | Bu dersi alan kişiler, kişi, kurum, şehir ve ülkeler için olumlu bir imaj geliştirebilir. |
2 | Kişilerarası iletişim sürecinde önemli bir rol üstlenen kişi imajını, imajı oluşturan etmenleri ve işlevlerini tartışabilecek. |
3 | Etkin iletişimin önemi ve imaj yönetimi arasındaki ilişkiyi saptayabilecek. |
4 | Kurumsal imajı etkileyen ve imaj değişikliği için yapılması gereken değişimleri sorgulayabilecek. |
5 | Bilgilerini, duygularını ve düşüncelerini etkili konuşma ve etkili yazma çerçevesinde ifade edebilecek. |
6 | Etkili iletişim becerilerini geliştirebilecek ve kazanabilecek. |
Birinci Öğretim
yok
yok
İmaj kavramı ve güçlü bir imajın oluşturulabilmesi için yapılması gereken uygulamalar anlatılır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkiler ve imaj kavramlarının tanımı, bu alanların kazanımları, kişisel imaj, imajın şekillenmesi | ||
2 | Yüksek imajın sağladığı faydalar, Halka ilişkilerin tarihi gelişimi, Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişimi | ||
3 | Halkla ilişkilerin, tanıma, tanıtma, reklam, kurumsal reklam ve lobicilikten farkları. Halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluklar. | ||
4 | Kültür, Örgüt kültürü ve halkla ilişkiler, halkla ilişkiler ve iletişim. | ||
5 | Halkla ilişkilerde temel ilkeler, kurum kimliği, kurum imajı. | ||
6 | Marka imajı, kurum imajını etkileyen unsurlar, kurum itibarı, halkla ilişkilerin organizasyonu, kurumlarda halkla ilişkiler bölümünün yapması gereken faaliyetler. | ||
7 | Kurumlarda halkla ilişkiler bölümünün yapması gereken faaliyetler, halkla ilişkiler uzmanlarında bulunması gereken nitelikler, işyerinde halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özellikler. | ||
8 | Bir kurumun çalışanlarında halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özellikler, bozulan imajın düzeltilmesi, örnek olaylar, halkla ilişkiler yönetimi, araştırma. | ||
9 | Planlama, yürütme, denetim, halkla ilişkilerde hedef kitle, iç hedef kitle: Personel, ortaklar, sendikalar. | ||
10 | Halkla ilişkilerde işletme dışı hedef kitle: Müşteriler, bayiler, tedarikçiler, kamu kuruluşları eğitim kuruluşları, meslek örgütleri, finansal kuruluşlar, çevre ile ilişkiler. Basınla ilişkiler | ||
11 | Basınla ilişkiler, basın bülteni, basın toplantısı, basın turları, kupür derleme, halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları: Yazılı araçlar, sözlü araçlar. | ||
12 | Görsel ve işitsel araçlar, sosyal medya | ||
13 | Halkla ilişkiler ve etik, halkla ilişkilerde sunum, etkin konuşma, etkin dinleme, beden dili, | ||
14 | Örnek olaylar üzerinde çalışma. |
1. Zeyyat Sabuncuoğlu- Halkla ilişkiler 2. Soner Polat, Yaser Arslan-Örgütsel Yaşamda İmaj
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 4 | 1 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 |