GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞL547 İMAJ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kişiler, kurumlar, şehirler ve ülkeler için olumlu bir imajın nasıl oluşturulacağının öğrenilmesi.


Dersi vermekle görevlendirilen öğretim elemanları


1 Bu dersi alan kişiler, kişi, kurum, şehir ve ülkeler için olumlu bir imaj geliştirebilir.
2 Kişilerarası iletişim sürecinde önemli bir rol üstlenen kişi imajını, imajı oluşturan etmenleri ve işlevlerini tartışabilecek.
3 Etkin iletişimin önemi ve imaj yönetimi arasındaki ilişkiyi saptayabilecek.
4 Kurumsal imajı etkileyen ve imaj değişikliği için yapılması gereken değişimleri sorgulayabilecek.
5 Bilgilerini, duygularını ve düşüncelerini etkili konuşma ve etkili yazma çerçevesinde ifade edebilecek.
6 Etkili iletişim becerilerini geliştirebilecek ve kazanabilecek.

Birinci Öğretim


yok


yok


İmaj kavramı ve güçlü bir imajın oluşturulabilmesi için yapılması gereken uygulamalar anlatılır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Halkla ilişkiler ve imaj kavramlarının tanımı, bu alanların kazanımları, kişisel imaj, imajın şekillenmesi
2 Yüksek imajın sağladığı faydalar, Halka ilişkilerin tarihi gelişimi, Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişimi
3 Halkla ilişkilerin, tanıma, tanıtma, reklam, kurumsal reklam ve lobicilikten farkları. Halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluklar.
4 Kültür, Örgüt kültürü ve halkla ilişkiler, halkla ilişkiler ve iletişim.
5 Halkla ilişkilerde temel ilkeler, kurum kimliği, kurum imajı.
6 Marka imajı, kurum imajını etkileyen unsurlar, kurum itibarı, halkla ilişkilerin organizasyonu, kurumlarda halkla ilişkiler bölümünün yapması gereken faaliyetler.
7 Kurumlarda halkla ilişkiler bölümünün yapması gereken faaliyetler, halkla ilişkiler uzmanlarında bulunması gereken nitelikler, işyerinde halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özellikler.
8 Bir kurumun çalışanlarında halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özellikler, bozulan imajın düzeltilmesi, örnek olaylar, halkla ilişkiler yönetimi, araştırma.
9 Planlama, yürütme, denetim, halkla ilişkilerde hedef kitle, iç hedef kitle: Personel, ortaklar, sendikalar.
10 Halkla ilişkilerde işletme dışı hedef kitle: Müşteriler, bayiler, tedarikçiler, kamu kuruluşları eğitim kuruluşları, meslek örgütleri, finansal kuruluşlar, çevre ile ilişkiler. Basınla ilişkiler
11 Basınla ilişkiler, basın bülteni, basın toplantısı, basın turları, kupür derleme, halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları: Yazılı araçlar, sözlü araçlar.
12 Görsel ve işitsel araçlar, sosyal medya
13 Halkla ilişkiler ve etik, halkla ilişkilerde sunum, etkin konuşma, etkin dinleme, beden dili,
14 Örnek olaylar üzerinde çalışma.

1. Zeyyat Sabuncuoğlu- Halkla ilişkiler 2. Soner Polat, Yaser Arslan-Örgütsel Yaşamda İmaj



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 4 1 4
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 4 56
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 5 1 5
Ev Ödevi 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 154

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 5 5 2 5 5 2 2 2 5 5
ÖÇ 2 3 3
ÖÇ 3 3 3
ÖÇ 4 3 3
ÖÇ 5 3 3
ÖÇ 6 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek