| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| BYL508 | TÜRKİYE’NİN ENDEMİK BİTKİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ülkemizdeki floristik ve faunistik öğeler ve bunların özelliklerini kavratmak
Prof. Dr. Ümit BUDAK
| 1 | Floristik ve faunistik terimleri kavrar |
| 2 | Ekosistemin tanımı ve öğelerini öğrenir |
| 3 | Gen kaynaklarımızın önemi ve korunmasına katkı sağlar |
| 4 | Türlerin karşılaştığı problemlere çözüm geliştirebilir |
| 5 | Nesli tehlikedeki türlerin korunmasıyla ilgili ulusal ve uluslar arası antlaşmaları bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tür Biyolojisi, Ekosistemin öğeleri, çeşitleri ve özellikleri, Tehlike Altındaki Türler ve bunların Korunması, Populasyon biyolojisi, Ülkemiz biyoçeşitliliği
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Jeolojik devirler ve türlerin orijini | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 2 | Ekosistemin öğeleri ve özelliği | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 3 | Ekosistemin öğeleri ve özelliği | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 4 | Biyoçeşitlilik ve öğeleri | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 5 | Tür ve türleşme mekanizması | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 6 | Jeolojik devirlerde Türkiye’nin tür çeşitliliği | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 7 | Genel tekrar | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 8 | Nesli tehlike altındaki türler ve bunların koruma çalışmaları | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 9 | Türleri etkileyen faktörler | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 10 | Ulusal öneme sahip habitatlar | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 11 | Yerel ve uluslar arası koruma statüsüne sahip alanlar | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 12 | Tür koruma sözleşmeleri | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 13 | Farklı ülkelerin tür koruma çalışmalarının karşılaştırılması | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
| 14 | Genel tekrar | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
1. Reakle-Kudla et all., 1997. Biodiversity II. www.nap edu. 2. Jarvis, P. J., Ecological Principles and Environmental Issues. Pearson Education, 303 p., London.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Quiz | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 1 | 2 | 2 |
| Gösterme | 14 | 3 | 42 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 114 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||||
| ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 5 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 |