GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BBYL568 HOBİ AMAÇLI SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, hobi sebzeciliğinin temel ilkelerini öğretmek ve öğrencilerin hobi amaçlı sebze bahçesi kurulumunu planlayabilecek bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Gökçe AYDÖNER ÇOBAN


1 Hobi sebzeciliğinde yetiştirilebilecek türleri tanıyabilme ve bunlarla ilgili kaynak taraması yapabilme
2 Hobi sebzeciliğinde yer alan bitkiler hakkında genel bilgiye sahip olma ve bunların sınıflandırılmasıyla ilgili kaynak taraması yapabilme
3 Hobi bahçesinde yetiştirilebilecek sebzelerin yetiştirilme isteklerini (iklim ve toprak istekleri) kavrayabilme.
4 Hobi bahçesinde yetiştirilecek sebzelerin bakım ve hasat işlemlerini öğrenebilme
5 Hobi bahçesi planı oluşturabilme

Birinci Öğretim


Ön koşul yoktur.


Yoktur.


Hobi sebzeciliğinin tanımı ve önemi, hobi bahçelerine yönelik temel bilgiler, dünyadan örnek uygulamalar. Hobi bahçelerinde yetiştirilebilecek sebzelerin tanıtımı; kök, yumru, yaprak, meyve ve çiçek kısmı tüketilen sebzelerin yetiştirme teknikleri. Öğrencilerin grup çalışması ile kendi hobi bahçesi planlarını hazırlamaları ve bu projelerin değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hobi sebzeciliğinin tanıtımı ve genel bilgiler Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
2 Hobi bahçeleri ile ilgili genel bilgiler Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
3 Dünyadaki hobi sebze bahçelerinden örnekler Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
4 Hobi bahçeleri için seçilebilecek sebzeler hakkında genel bilgiler Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
5 Hobi amaçlı sebze yetiştiriciliğinde kullanılan teknik ve yöntemler ile ilgili araştırma sonuçlarının özetlenmesi ve bunların tartışılması. Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
6 Kökleri ve yumruları yenen sebzelerin yetiştiriciliğinin tartışılması Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
7 Yaprak ve yaprak sapları yenen sebzelerin yetiştiriciliğinin tartışılması Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
8 Meyveleri yenen sebzelerin yetiştiriciliğinin tartışılması Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
9 Olgunlaşmamış çiçek taslakları ve tomurcukları yenen sebzelerin yetiştiriciliğinin tartışılması Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
10 Sebzelerde kültürel işlemler ile ilgili önemli araştırma sonuçlarının çevirilerinin özetlenmesi ve bulguların tartışılması. Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
11 Sebzelerde Çoğaltma Teknikleri ve sebze bahçesi tesisi Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
12 Bireysel veya oluşturulan gruplarla bir hobi bahçesi planının hazırlanması Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
13 Öğrencilere verilmiş olan hobi bahçesi planının hazırlanması ile ilgili literatür-internet tarama ödevinin sunumu ve tartışılması. Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. Yoktur
14 Dersin değerlendirilmesi Dersin işleniş yöntemi üzerine değerlendirme Yoktur

1. KEF, F. Ş. 2015, “Hobi Bahçelerinin Planlaması ve Tasarımı: Konya Karatay Karaaslan Hobi Bahçesi” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bartın 2. Pratik Sebze Yetiştiriciliği Rehberi - Ben Hartman YENİ İNSAN YAYINEVİ 3. A Guide to Vegetable Growing ,Stephen Alexander Horticultural Development Department, Ashtown, Dublin 4. Google akademik güncel makalelerin araştırılması


Ders kapsamında anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bireysel ve grup sunumları gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 10 1 10
Beyin Fırtınası 5 1 5
Makale Kritik Etme 10 1 10
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 6 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek