Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BBYL547 | MOLEKÜLER GENETİK UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencileri DNA teknikleriyle biyolojik sistemlerin genetik yapılarının manipulasyonu konularında bilgilendirmek.
Doç. Dr. Murat GÜNEY
1 | Temel kavramları öğrenir. |
2 | Bitki ıslahında kullanılan moleküler teknikleri öğrenir. |
3 | Mendel genetiği ve sapmaların kaynağını öğrenir ve yorumlar. |
4 | Moleküler genetik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 | Moleküler genetikte güncel teknikleri kavrama ve analiz yöntemlerini kullanabilme. |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Moleküler tekniklerin uygulama alanları ve diğer bilim dallarıyla olan ilişkisini ortaya koymak.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Moleküler genetik uygulama alanları ve genel tanımları | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
2 | Genetik materyalin organizasyonu, replikasyonu, rekombinasyonu ve mutasyonu | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
3 | Nükleik asitlerin izolasyonu ve agaroz jel elektroforezinin ilkeleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
4 | PCR ve uygulamaları I: İlkeleri, bileşenleri, optimizasyonu, kısıtlamaları, vb. | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
5 | PCR ve uygulamaları II: Primer tasarımı, PCR çeşitleri, Kullanım alanları | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
6 | Restriksiyon endonükleazlar | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
7 | Modifikasyon enzimleri: Nükleazlar, Ligazlar, Polimerazlar, Fosfatazlar, Kinazlar | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
8 | Modifikasyon enzimleri: Nükleazlar, Ligazlar, Polimerazlar, Fosfatazlar, Kinazlar | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
9 | DNA izolasyonu, DNA miktarı ve kalitesinin belirlenmesi, jel elektroforez sistemleri, DNA miktarının agaroz jelde belirlenmesi, | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
10 | PCR’ın kullanımı ve uygulamaları ile PCR reaksiyonununda meydana gelen sorunlar ve çözüm yolları | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
11 | DNA’nın izolasyonu ve analizi | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
12 | DNA dizileme teknolojileri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
13 | DNA mikroarrayler | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
14 | Paket programlardan elde ettiği verilerin analizi | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
1. Bitki Biyoteknolojisi ve Genetik: İlkeler, Teknikler ve Uygulamalar, ISBN: 978-605-133-182-9 2. Prof. Dr. Bektaş TEPE ders notları, http://bektastepe.net/course-slides/ 3. Genetik Kavramlar, Yazarlar; William S. Klug , Charlotte A. Spencer , Michael R. Cummings, Çeviri Editörü; Sibel Sümer , Ay Öğüş , Reyhan Öner , Leyla Açık , Cihan Öner.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 2 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 3 | 5 | 15 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ev Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 |