Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BBYL501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, bilimsel araştırmaların kapsamı, temelleri, bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemleri hakkında bilgi vermektir. Dersi alan öğrenciler bilimsel metinlerin okunması, veri analizi yapılması, araştırma raporu hazırlanması ve bilimsel etik konularında bilgi sahibi olacaklardır.
Prof. Dr. Emine Sema ÇETİN
1 | Bilimsel etik konularını kavrama |
2 | Bilimsel araştırmaların temellerini bilme |
3 | Veri toplama yöntemlerini anlama |
4 | Araştırma raporu, araştırma makalesi hazırlayabilme |
5 | Yazılan makalelerin dergilere gönderim sürecini ve süreçteki etik ilkelerini öğrenme |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur
Yoktur
Bilimsel araştırmalarda etik ilkelerin ve bilimsel araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi ve değerlendirilmesi. Bu dersi alan öğrenciler bilimsel bir araştırmanın tüm aşamalarını, gerek araştırmayı yaparken gerekse yazımı ve yayın sırasında uyulması gereken etik ilkeleri detaylı olarak öğrenmiş olacaklardır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiğine giriş | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
2 | Etik ile ilgili temel kavramlar | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
3 | Lisans aşamasında etik dışı davranışlar | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
4 | Lisansüstü aşamasında etik dışı davranışlar | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
5 | Etik dışı davranışların nedenleri | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
6 | Etik dışı davranışların önlenmesi | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
7 | Yozgat Bozok Üniversitesi Etik Komisyon Yönergesi/Yozgat Bozok Üniversitesi Klinik Araştırmalar Etik Kurulu Yönergesi / | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
8 | Yozgat Bozok Üniversitesi Hayvan Deneyleri Etik Teorik (Yönergeler) Kurulu Yönergesi ile Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi’nin incelenmesi | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
9 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve problemin tanımlanması | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
10 | Kaynak tarama ve hipotez oluşturma | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
11 | Veri toplama araçlarının kullanımı | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
12 | Araştırma raporu-yayın hazırlama-yayın gönderim aşamalarında etik | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
13 | Anket çalışmalarında etik | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
14 | Genel değerlendirme | Anlatma, Soru-cevap | Ders notları, Örnek sunular |
1- Atasoy vd., 2011. Bilim Etiği. istanbul Üniversitesi Yayınları No: 5048, istanbul, 2- Büyüköztürk vd., 2016. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık. 3- Demir, 2017. Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik. 4- Ders konuları ile ilgili hazırlanmış ders notları 5- Ders sunum dosyası 6- Bilimsel araştırma makaleleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 55 |
Ev Ödevi | 3 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 5 | 5 |
Makale Kritik Etme | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 3 | 7 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |