Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DHF529 | DİŞ HEKİMİ HASTA İLETİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 5 | 9 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Diş hekimi-hasta iletişiminin gerektirdiği bilgi, beceri, davranış ve görünümünü kazanmaktır.
Bilinmiyor
1 | İletişimin unsurlarını, iletişimin temel özelliklerini kavrar. |
2 | Empatik iletişim kurar. |
3 | Etkili iletişim kurma tekniklerini kullanır. |
4 | İletişimi engelleyen bireysel ve çevresel koşulları tanımlar. |
5 | Kişilerarası ilişkilere ilişkin kavramları tanımlar ve sağlık hizmetlerinde uygulayabilir. |
6 | Kişilerarası kurulan ilişkiyi analiz eder ve olumlu yönde geliştirebilir. |
7 | Hekim-hasta iletişiminin önemi ve gerekliliğini kavrar. |
8 | Hekim-hasta iletişimini etkileyen faktörleri tanır. |
9 | Hekim-hasta iletişiminde sözlü ve sözsüz iletişim kurallarını, mesleki etik kurallarını ve hasta haklarını kavrar. |
10 | Hasta tiplerini tanımlar, ilişkide güçlük yaratan hasta davranışları karşısında iletişimi kavrar. |
Birinci Öğretim
-
-
Diş hekimi hasta iletişimi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tanımı, iletişim süreci ve hekim-hasta iletişiminin öneminin açıklanması. | ||
2 | Tek yönlü ve iki yönlü iletişimin açıklanması. | ||
3 | İletişimin temel özelliklerinin incelenmesi. | ||
4 | Hekim-hasta ilişkisi modellerinin açıklanması. | ||
5 | Hekim-hasta iletişimini etkileyen faktörlerin açıklanması. | ||
6 | Hekim-hasta iletişiminde sözlü iletişim, hastayı karşılama ve hasta ile tanışma becerisinin incelenmesi. | ||
7 | Hekim-hasta iletişiminde sözlü iletişim, yakınmaya yönelik öykü alma. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Mesleki etik kurallarının ve hasta haklarının açıklanması. | ||
10 | Hekim-hasta iletişiminde empatik iletişimin incelenmesi. | ||
11 | Sözsüz iletişim kodlarının açıklanması. | ||
12 | Hasta tiplerinin rol modellerle anlatılması. | ||
13 | Sözsüz iletişim kodlarının hekim-hasta iletişimdeki öneminin belirlenmesi. | ||
14 | Etkili iletişim tekniklerinin incelenmesi. |
1. Göktağ, R., Kişiler Arası İletişim, Sınırsız Kitap, Ankara, 2017. 2. Gordon, T., Hasta ve Doktor İletişimi, Profil Yayıncılık, İstanbul, 2014. 3. Doğan, G., İletişim ve Dil, Papatya Bilim, İstanbul, 2013. 4. Işık, M., Genel ve Teknik İletişim, Eğitim Kitapevi, Konya, 2010.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | |
ÖÇ 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | |
ÖÇ 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | |
ÖÇ 6 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | |
ÖÇ 7 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | |
ÖÇ 8 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | |
ÖÇ 9 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | |
ÖÇ 10 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 |