GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL770 SÜRDÜRÜLEBİLİR MARKA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 5,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı, marka yönetimi süreçlerine sürdürülebilirlik perspektifiyle yaklaşma becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler, markaların sadece ekonomik değil, aynı zamanda sosyal ve çevresel sorumluluk taşıdığını anlayarak, etik ve sürdürülebilir marka stratejileri geliştirmeyi öğrenirler. Ayrıca, günümüz tüketicisinin değişen beklentileri doğrultusunda yeşil pazarlama, sosyal sorumluluk ve şeffaflık ilkelerini markaya entegre etmenin önemini kavrarlar.


Dr. Öğr. Üyesi A. İpek AYTAÇ


1 Markaya neden ihtiyaç olduğunu ve markanın sağladığı faydaları öğrenir.
2 Marka terminolojisine hakim olur.
3 Sürdürülebilirliğin marka yönetimine etkisini açıklar.
4 Sürdürülebilirlik odaklı marka iletişimi uygular.
5 Gerçek ya da kurgusal bir marka için sürdürülebilirlik odaklı proje tasarlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Marka, marka değeri, marka farkındalığı, marka imajı, marka kimliği, müşteri tabanlı marka değeri kavramları ve marka yönetimi stratejileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Marka kavramı ve markanın tarihçesi Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
2 Marka kimliği ve marka kişiliği Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
3 Marka kimliğinin unsurları Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
4 Marka imajı ve konumlandırma Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
5 marka değeri ve marka bağımlılığı Konu anlatımı Konu hakkında okuma
6 Marka farkındalığı, marka çağrışımları ve algılanan kalite Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
7 Sürdürülebilirlik boyutları Konu Anlatımı Konu hakkında okuma yapma
8 Sürdürülebilir marka kavramı Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
9 Sürdürülebilir marka stratejileri Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
10 Sosyal sorumluluğun marka imajına etkisi Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
11 Greenwashing Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
12 Yeşil pazarlama ve bütünleşik pazarlama Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
13 Sürdürülebilir marka deneyimi Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma
14 Sürdürülebilir marka tasarımı Konu anlatımı Konu hakkında okuma yapma

Belz, F. M., & Peattie, K. (2012). Sustainability Marketing: A Global Perspective. Wiley. Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity Ikea, Tesla gibi işletmelerin sürdürülebilirlik raporları


Yok


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 5 4 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 5 20
Okuma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 5 1 1 1 1 1 1 5 3 1 1 1 1 5
ÖÇ 4 5 4 1 1 1 1 1 5 3 1 1 1 5 5
ÖÇ 5 5 4 1 1 1 1 1 5 3 1 1 1 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek