| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ISL758 | YENİ ÜRÜN YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin yeni ürün geliştirme sürecine ilişkin kavramsal ve uygulamaya yönelik bilgilerini zenginleştirmektir. Derse katılan öğrencilerin yeni bir ürün fikri geliştirilmesinden ürünün pazara sunulmasına kadar geçen süreci anlayıp dönem sonunda yeni bir ürün tanıtmaları beklenmektedir.
Doç Dr. Tuğba ÖZBÖLÜK
| 1 | Yeni ürün konusundaki temel kavramları açıklar |
| 2 | Yeni ürün geliştirme sürecini açıklar |
| 3 | Yeni ürün geliştirme süreci ile ilgili farklı stratejileri analiz eder |
| 4 | Yeni ürünün başarısızlık nedenlerine ilişkin öneriler getirir |
| 5 | İnovasyon yönetimini açıklar |
Birinci Öğretim
Pazarlama İlkeleri, Pazarlama Yönetimi
Yok
Ders; yeni ürün kavramı, yeni ürünün önemi, işletmelerin yeni ürün geliştirme nedenleri, fikir geliştirme, yeni ürün planlama, yeni ürün geliştirme süreci, yeni ürün stratejileri, yeni ürünün pazara sunulması, başarı faktörleri, yeni ürün başarısızlığı ve yeni ürün yönetimi gibi konuları içermektedir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı ve giriş | Konu Anlatımı | Yok |
| 2 | Yeni ürün kavramı | Konu Anlatımı | Okuma |
| 3 | Yeni ürünün önemi | Konu Anlatımı | Okuma |
| 4 | İşletmelerin yeni ürün geliştirme nedenleri | Konu Anlatımı | Okuma |
| 5 | Yeni ürün fikrinin oluşması | Konu Anlatımı | Okuma |
| 6 | Yeni ürün planlama | Konu Anlatımı | Okuma |
| 7 | Yeni ürün geliştirme süreci | Konu Anlatımı | Okuma |
| 8 | Yeni ürün stratejileri | Konu Anlatımı | Okuma |
| 9 | Yeni ürünün pazara sunulması | Konu Anlatımı | Okuma |
| 10 | Yeni ürün geliştirmede başarı faktörleri | Konu Anlatımı | Okuma |
| 11 | Yeni ürün başarısızlığı | Konu Anlatımı | Okuma |
| 12 | Yeni ürün yönetimi | Konu Anlatımı | Okuma |
| 13 | Yeni ürünlerde sürdürülebilirlik ve çevresel etkiler | Konu Anlatımı | Okuma |
| 14 | Yeni ürün performansının ölçülmesi ve değerlendirilmesi | Konu Anlatımı | Okuma |
Tekin, Z. (2018). İşletmelerde Bilgi, İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme Yönetimi. Ekin Basım Yayın
Yok
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Quiz | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 |
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 |
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |