GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL736 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 5,00

Lisans


Türkçe


Müşteri İlişkileri Yönetiminin etkin ilişkisel pazarlama açısından planlama, uygulama ve kontroldeki rolünün anlaşılması. Müşterinin hayat boyu değerinin hesaplanması ve Müşteri İlişkileri Yönetiminin uygulamalarındaki kullanım alanlarının açıklanması. Müşteri İlişkileri Yönetiminin müşterileri elde etme, büyütme ve sadık hale getirmek açısından rolünün ortaya konması. Başarılı Müşteri İlişkileri Yönetiminin uygulamalarında kritik başarı faktörlerinin tanımlanması. Müşteri İlişkileri Yönetimi uygulamalarında kullanılan mevcut ve gelişmekte olan teknolojilere ilişkin açıklamalar yapılması.


Dr. Öğr. Üyesi A. İpek AYTAÇ


1 Müşteri ilişkileri yönetim sürecini açıklar.
2 Müşteri odaklılık, müşteri tatmini ve müşteri sadakati kavramlarını tanımlar.
3 Müşterilerle gerçekleştirilen iletişim sürecini açıklar.
4 Müşteri ilişkileri yönetiminin işletme fonksiyonlarıyla ilişkisini açıklar.
5 Müşteri ilişkileri yönetimi yazılımlarını ve çeşitlerini açıklar.
6 Müşteri ilişkileri yönetimi projelerinin başarılı bir şekilde uygulanmasını sağlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


MİY kavramının strateji, organizasyon ve bilgi teknolojileri temel alınarak açıklanması. Ders MİY’nin pazarlama uygulamalarındaki rolünü ve pazarlama uygulamaları açısından önemini ortaya koymaktadır. Bunun yanında “müşteri ilişkileri yönetimi(MİY)”, “müşteri değeri”, “müşteri bağlılığı”, “analitik ve operasyonel CRM” gibi kavramlara ilişkin açıklamalar yapılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Müşteri İlişkilerine Giriş Konu Anlatımı Okuma
2 Müşteri ilişkileri yönetim süreci Konu Anlatımı Okuma
3 Müşteri tatmini ve müşteri sadakati Konu Anlatımı Okuma
4 Müşterilerle iletişim Konu Anlatımı Okuma
5 Müşteri ilişkileri yönetimi sürecinde iletişim Konu Anlatımı Okuma
6 Müşteri ilişkileri yönetimi ve ilişkisel pazarlama Konu Anlatımı Okuma
7 Müşteri ilişkileri yönetimi ve satış yönetimi Konu Anlatımı Okuma
8 Müşteri ilişkileri yönetimi ve satış yönetimi Konu Anlatımı Okuma
9 Müşteri ilişkileri yönetim sistemi Konu Anlatımı Okuma
10 Müşteri İlişkileri yönetimi yazılımları
11 Müşteri İlişkileri yönetimi yazılımları Konu Anlatımı Okuma
12 Müşteri İlişkileri yönetimi yazılımları Konu Anlatımı Okuma
13 Müşteri ilişkileri yönetimi ve şikayet yönetimi Konu Anlatımı Okuma
14 Müşteri ilişkileri yönetimi ve kampanya yönetimi Konu Anlatımı Okuma

Müşteri İlişkileri Yönetimi, Kavramlar, Modeller ve Stratejiler, Hülya BAKIRTAŞ Müşteri İlişkileri Yönetimi, Yavuz ODABAŞI Müşteri İlişkileri Yönetimi, Teori, Uygulama, Ölçüm, Yavuz DEMİREL



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 4 1 4
Derse Katılım 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Okuma 14 2 28
Rapor 1 3 3
Quiz için Bireysel Çalışma 4 3 12
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 2 1 4 3 3 4 2 4 2 2 3 4
ÖÇ 2 5 5 5 4 4 3 4 4 3 3 2 2 3 4
ÖÇ 3 5 5 4 4 4 3 3 4 2 5 2 2 2 4
ÖÇ 4 5 5 5 4 4 3 3 4 5 3 4 2 3 3
ÖÇ 5 5 5 3 4 4 2 2 4 5 3 4 5 3 3
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek