GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL714 GÜNCEL PAZARLAMA YAKLAŞIMLARI Seçmeli Ders Grubu 3 6 5,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin pazarlamadaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak


Doç. Dr. Ramazan KURTOĞLU


1 Güncel pazarlama konuları hakkında bilgi sahibi olur
2 Pazarlama alanındaki yeni uygulamaları açıklar
3 Teknoloji ve pazarlama ilişkisini açıklar
4 Güncel pazarlama konuları ile pazarlamanın temel konuları arasında bağ kurar
5 Güncel değişim ve gelişimlerin pazarlama üzerindeki etkilerini öğrenir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sosyal Pazarlama, Sürdürülebilir Pazarlama, Destinasyon Pazarlaması, İnternette Pazarlama, Mobil Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlaması, Fenomen (Influencer) Pazarlama, İçerik Pazarlaması, Nöropazarlama, Pazarlama 4.0, Teknoloji ve Pazarlama, Deneyimsel Pazarlama, Yeşil Pazarlama, Pazarlamada Büyük Veri, Postmodern Pazarlama, Ağızdan Ağıza Pazarlama ve diğer güncel pazarlama konuları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı ve Giriş Konu Anlatımı Yok
2 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Deneyimsel Pazarlama) Konu Anlatımı Okuma
3 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Postmodern Pazarlama) Konu Anlatımı Okuma
4 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Yeşil Pazarlama) Konu Anlatımı Okuma
5 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Ağızdan Ağıza Pazarlama- WOM) Konu Anlatımı Okuma
6 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama- eWOM) Konu Anlatımı Okuma
7 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Sosyal Medya Pazarlaması) Konu Anlatımı Okuma
8 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Influencer Pazarlama) Konu Anlatımı Okuma
9 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Nöropazarlama) Konu Anlatımı Okuma
10 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Dijital Pazarlama ve E-ticaret) Konu Anlatımı Okuma
11 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Mobil Pazarlama) Konu Anlatımı Okuma
12 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Pazarlamada Büyük Veri ve Veri Madenciliği) Konu Anlatımı Okuma
13 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Diğer Güncel Pazarlama Konuları) Konu anlatımı Reading
14 Belirlenen güncel pazarlama konusunun sunumu ve tartışma (Diğer Güncel Pazarlama Konuları) Konu anlatımı Okuma

1. Nevin Altuğ, Şeniz Özhan (Editörler), Pazarlamada Güncel Gelişmeler, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2018. 2. Aysun Kahraman, Esra Güven (Editörler), Yeni Nesil Pazarlama Yaklaşımları-Vaka Analizleri İle, Gazi Kitabevi, Ankara, 2019.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 80
Proje Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 0 0
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 3 2 2 4 2 2 2 2 2
ÖÇ 2 4 3 2 2 4 2 2 2 2 2
ÖÇ 3 4 3 2 2 4 2 2 4 2 2
ÖÇ 4 4 3 2 2 4 2 2 2 2 2
ÖÇ 5 4 3 2 2 4 2 2 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek