Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ISL701 | YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere yöneylem araştırması problemlerinin çözümünde kullanılan doğrusal programlama tekniğinin tanıtılması ve sayısal işletme problemleri açısından para, malzeme, makine, zaman ve işgücü vb kaynakların çeşitli sınırlayıcı şartlar altında optimal faydayı sağlayacak biçimde etkin ve verimli olarak kombine edilmesini ve karın maksimize edilmesini veya maliyetin en aza indirilmesini sağlayan matematiksel ve mantıksal modellerin kurulması ve kurulan modellerin çözüm yöntemlerinin uygulama becerisinin kazandırılmasıdır.
Dr. Öğretim Üyesi ELİF ACAR
1 | Karar problemlerini tanımlar. |
2 | Karar problemlerinin çözümü için matematiksel modeller geliştirir. |
3 | Doğrusal modeller ve doğrusal programlama hakkında bilgi kazanır. |
4 | Karar problemlerine en iyi ya da en iyiye yakın çözümler getirir. |
5 | Problemlerin çözümü için farklı teknikler uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yöneylem Araştırması dersi kapsamında, karar süreci, karar problemleri ile ilgili modellerin kurulması, doğrusal programlama, grafik yönemi ile modellerin çözümü, simplex yöntemi ile modellerin çözümü, ulaştırma ve atama modelleri, karar ölçütleri, karar ağaçları, Proje analizi, Dinamik programlama, olasılık hesaplamaları gibi konular anlatılmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yöneylem AraştırmasınınTanımı | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
2 | Doğrusal Programlamaya Giriş ve Model Kurma | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
3 | Doğrusal Programla İle İlgili Temel Prensipler | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
4 | Doğrusal Programlama ve Grafik Yöntemi | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
5 | Simplex Yöntemine Giriş, Klasik Maksimizasyon/Minimizasyon Modellerinin Simplex Yöntemi İle Çözümü, Doğrusal Programlama Modellerinde Karşılaşılan Teknik Problemler. | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
6 | Ulaştırma Modelleri | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
7 | Atama Modelleri | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
8 | Proje Analizi Ve CPM | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
9 | Matrisler | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
10 | Belirsizlik Altında Karar Ölçütleri | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
11 | Belirlilik Altında Karar Ölçütleri | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
12 | Karar Ağacı | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
13 | Olasılık Hesaplamaları | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | None |
14 | Dinamik Programlama | Konu anlatımı, gösterme, soru yanıt, problem çözme, gözlem | Yok |
H. Taha, "Yöneylem Araştırması", Çeviren: Ş. Alp Baray, Şakir Esnaf; Literatür Yayıncılık, İstanbul. A. Öztürk, "Yöneylem Araştırması", Ekin Yayınevi, Bursa Ş. Özkan, "Yöneylem Araştırması nicel karar teknikleri", Nobel Yayınları, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |