GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL711 ULUSLARARASI PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 3 5 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, pazarlama faaliyetlerinin uluslararası boyutlarını ve uluslararası işletmeciliğin temel noktalarını öğrenciye öğretmektir. Uluslararası pazarlama stratejileri ve uygulamalarıyla öğrencilerin kültürel, analitik ve yaratıcı yönlerinin gelişmesi hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi A. İpek AYTAÇ


1 Küreselleşmenin tüm boyutlarıyla ne olduğunu ve işletmecilik faaliyetlerine etkisini anlatır.
2 Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve teorileri açıklar.
3 İşletmeler için uluslararası ekonomik, sosyal, kültürel, politik çevre unsurlarını analiz eder.
4 Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini açıklar.
5 Uluslararası işletmecilikte karşılaşılan riskleri tespit eder.
6 Pazarlama karması kararlarını uluslararası pazarlarda uygular.
7 İşletmelerin uluslararasılaşma süreçlerini açıklar.
8 Uluslararası girişimcilik ve küresel doğan işletmeleri açıklar.
9 Uluslararası pazar bölümlendirmeyi ve hedef pazar seçimini uygular.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Küreselleşme, uluslararası pazarlama, uluslararası ticaret, uluslararası işletmecilik uluslararasılaşma süreci, uluslararası pazarlara giriş stratejileri, uluslararası pazarlama karması stratejileri, adaptasyon, standardizasyon, uluslararası çevre faktörleri, küresel doğan işletmeler, uluslararası riskler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Küreselleşme ve Uluslararasılaşmaya Giriş Konu Anlatımı Okuma
2 Uluslararası İşletme Çevresi Konu Anlatımı Okuma
3 Uluslararası Riskler Konu Anlatımı Okuma
4 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri Konu Anlatımı Okuma
5 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri Konu Anlatımı Okuma
6 Uluslararası Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi Konu Anlatımı Okuma
7 Uluslararası Pazarlarda Ürün Stratejisi Konu Anlatımı Okuma
8 Uluslararası Pazarlarda Fiyat Stratejisi Konu Anlatımı Okuma
9 Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Stratejisi Konu Anlatımı Okuma
10 Uluslararası Pazarlarda Tutundurma Stratejisi Konu Anlatımı Okuma
11 Uluslararası Ticaret ve Yatırım Teorileri Konu Anlatımı Okuma
12 Uluslararası Ticaret ve Yatırım Teorileri Konu Anlatımı Okuma
13 İşletmelerin Uluslararasılaşma Süreci ve Uluslararası Girişimcilik Konu Anlatımı Okuma
14 Küresel Doğan İşletmeler Konu Anlatımı Okuma

ÇAVUŞGİL, S. T., KNIGHT, G. A. ve RIESENBERGER, J.R. (2008). International Business- Strategy, Management, and The New Realities, New Jersey, Pearson Prentice Hall.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Örnek Vaka İncelemesi 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 5 20
Okuma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 5 4 20
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 3 5 2 3 2 5 5 2 4 1 3 4
ÖÇ 2 5 5 5 4 2 5 2 5 2 2 2 1 4 3
ÖÇ 3 5 5 5 5 2 3 5 5 5 2 5 1 3 3
ÖÇ 4 5 5 3 5 2 5 2 3 2 2 2 1 3 3
ÖÇ 5 5 5 5 5 2 3 5 5 5 2 5 1 3 4
ÖÇ 6 5 5 3 5 2 5 2 5 5 2 5 1 3 3
ÖÇ 7 5 5 3 4 2 5 4 4 3 2 4 1 3 3
ÖÇ 8 5 5 2 4 2 5 2 5 5 2 2 1 4 3
ÖÇ 9 5 5 5 5 2 5 2 5 5 2 5 1 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek