Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-050 | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLERİN KULLANIMI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı lisans öğrencilerinin; tıbbi ve aromatik bitkileri tanımasını ve bu bitkilerin farklı kullanım alanlarını kavramasını sağlamaktır.
Prof. Dr.Belgin COŞGE ŞENKAL
1 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin elde edilme yöntemlerini kavrar. |
2 | Tıbbi ve Aromatik bitkilerin hangi amaçlarla kullanılabileceğini açıklar. |
3 | Tıbbi ve Aromatik bitkileri tanır. |
4 | Tıbbi ve Aromatik bitkilerden elde edilen sekonder metabolitlerin önemini açıklar. |
5 | Ülkemiz için tıbbi ve aromatik bitkilerin ekonomik önemini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Tıbbi ve Aromatik bitkilerin kullanım alanlarını içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi ve aromatik bitki kavramı | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
2 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin tarihi gelişimi | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
3 | Bitki sekonder metabolitlerinin kullanım alanları | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
4 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları-1(Tıbbi amaçlı kullanım) | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
5 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları-1 (Tıbbi amaçlı kullanımBitkisel ilaçlar) | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
6 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları-1 (Gıda amaçlı kullanım) | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
7 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları-1 (Kozmetik sanayi) | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
8 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları-1 (Bitkisel boyamacılık) | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
9 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları-1 (Süs bitkisi) | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
10 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları-1(Polen ve nektar bitkisi) | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
11 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları-1(Biyopestisit) | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
12 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları-1 (Hayvansal üretim) | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
13 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin toplanması | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
14 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekonomik önemi | Anlatım (sunum) Yöntemi-Forum | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması Sunum Hazırlığı |
1. Baydar, H. 2021. Tıbbi ve Aromatik Bitkileri Bilimi ve Teknolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 2. Dersi veren öğretim elemanının ders notları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 51 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |