Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KIMS2305 | İNOVATİF KİMYA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere kimya biliminde yenilikçi yaklaşımlar, sürdürülebilir teknolojiler ve güncel endüstriyel uygulamalar hakkında bilgi kazandırmak; inovasyon temelli düşünme becerilerini geliştirmek.
Prof. Dr. Orhan HAZER
1 | İnovasyonun kimya alanındaki rolünü analiz eder. |
2 | Sürdürülebilir ve çevre dostu kimyasal uygulamaları tanımlar. |
3 | Güncel kimyasal teknolojileri açıklar. |
4 | Endüstriyel süreçlerde inovatif yaklaşımları değerlendirir. |
5 | Kimya ile girişimcilik arasındaki ilişkiyi kurar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kimyada inovasyonun tarihçesi, nanoteknoloji, biyomalzemeler, yeşil kimya uygulamaları, enerji teknolojileri, ilaç kimyasında inovatif yaklaşımlar, endüstriyel kimyada yenilikçi süreçler, yapay zekâ uygulamaları, girişimcilik, Ar-Ge ve patent süreçlerine yönelik temel bilgiler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kimyada inovasyon kavramı | Ders anlatımı, tartışma | İnovasyon kavramı hakkında temel bilgiler gözden geçirilmelidir. |
2 | Bilimsel araştırma ve teknoloji ilişkisi | Sunum, örnek olay analizi | Bilimsel araştırma ve teknoloji ilişkisi araştırılmalıdır. |
3 | Nanoteknoloji ve ileri malzemeler | Video gösterimi, grup çalışması | Nanoteknoloji uygulamalarıyla ilgili örnekler incelenmelidir. |
4 | Yeşil kimya ve çevreci uygulamalar | Anlatım, soru-cevap | Yeşil kimya ilkeleri ve örnekleri gözden geçirilmelidir. |
5 | İlaç ve biyoteknolojik ürünlerde inovasyon | Vaka analizi, bireysel sunum | İlaç geliştirme süreçlerine dair güncel bilgiler araştırılmalıdır. |
6 | Endüstriyel kimyada yenilikçi süreçler | Tartışma, örnek analiz | Endüstriyel kimyada inovasyon örnekleri incelenmelidir. |
7 | Enerji teknolojileri: bataryalar, hidrojen sistemleri | Anlatım, grup sunumu | Enerji teknolojileri (batarya, hidrojen) hakkında bilgi toplanmalıdır. |
8 | Yapay zekâ ve veri bilimi uygulamaları | Uygulamalı örnek çözümü | Yapay zekâ kavramı ve kimya ile ilişkisi araştırılmalıdır. |
9 | Girişimcilik ve Ar-Ge | Atölye çalışması, takım sunumu | Kimyada girişimcilik örnekleri incelenmelidir. |
10 | Patent ve fikri haklar | Anlatım, interaktif tartışma | Patent kavramı ve temel süreçler okunmalıdır. |
11 | Vaka analizi – Endüstriyel başarı örnekleri | Vaka analizi, grup çalışması | Seçilen vaka çalışması ile ilgili literatür incelenmelidir. |
12 | Vaka analizi – İlaç geliştirme süreçleri | Sunum ve geribildirim | Önceki haftanın vaka çalışması sunumu hazırlanmalıdır. |
13 | Öğrenci sunumları | Öğrenci sunumu | Kendi projeleriyle ilgili sunum materyali hazırlanmalıdır. |
14 | Genel değerlendirme | Genel değerlendirme, soru-cevap | Tüm konular tekrar edilmelidir. |
Jones, D. A. (2020). Innovative Chemistry: Future Directions. Springer. Anastas, P. T., & Warner, J. C. (2000). Green Chemistry: Theory and Practice. Oxford University Press. Seçilecek güncel makaleler ve vaka çalışmaları (haftalık olarak öğretim elemanı tarafından paylaşılacaktır).
Yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |