GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KIM722 BOR KİMYASI Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amaçları, temel kavramları tanımlayarak bor kimyasını öğrenmek ve bazı bor içeren bileşik türlerinin reaksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğrenmektir.


Prof. Dr. Mustafa SAÇMACI


1 Borun insan hayatı ve Türkiye açısından önemini açıklar.
2 Bor bileşiklerini sınıflandırır.
3 Bor kimyasının temel kavramlarını kavrar.
4 Türkiyede bor varlığı, önemi konusunda bilgiler kazanır.
5 Bor türevleri olarak ta bilinen bor bileşiklerinin reaksiyonlarını bilir, konu ile ilgili literatur takibi yapabilecek düzeyde bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bor Kimyasına Giriş, Bor-Oksijen Bileşikleri, Bor Halojenürleri, Boranlar (Bor Hidrürler), Karboranlar, Diğer Bor Bileşikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türkiye’de bor varlığı ve önemi Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
2 Bor-bor bağı içeren bileşiklerin kimyası Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
3 Bor hidrürlerin yapısı Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
4 Metal borürler Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
5 Metal boranlar Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
6 Karboboranlar Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
7 Heteroatomik bor bileşikleri Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
8 Boronik ve borinik asitlerin kimyası Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
9 Boronik ve borinik asitlerin kimyası Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
10 Bor-azot bağı içeren bileşiklerin kimyası Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
11 Bor-azot bağı içeren bileşiklerin kimyası Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
12 Makale incelemeleri Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
13 Makale incelemeleri Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
14 Makale incelemeleri Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması

Anorganik Kimya, D.F. Shriver, P.W. Atkins, C.H. Langford, (Çeviri Editörleri: Özkar, S., Çetinkaya, B., Gül, A., Gök, Y.) Bilim Yayincilik-Ankara, 2003.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 4 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 6 36
Quiz için Bireysel Çalışma 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 4 4 5 5 4 3 3 4 4 4 5 4 4
ÖÇ 2 4 3 4 4 5 5 4 3 3 4 4 4 5 4 4
ÖÇ 3 4 3 4 4 5 5 4 3 3 4 4 4 5 4 4
ÖÇ 4 4 3 4 4 5 5 4 3 3 4 4 4 5 4 4
ÖÇ 5 4 3 4 4 5 5 4 3 3 4 4 4 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek