GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KIM709 KİMYADAKİ SANAT Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


İki ana tema üzerine kurulu olan bu derste güzel reaksiyonlar ve güzel yapılar ele alınacaktır. Kimyanın güzelliğini öğrenciye teorik olarak ve görsel yöntemlerle göstermektir.


Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARI


1 Moleküler yapı hakkında bilgi sahibi olur.
2 Kimyasal reaksiyonları açıklar.
3 Simetrik yapıların özelliklerini listeler.
4 Görsel olarak ilgi çekici gösteri deneyleri tasarlar.
5 Güzel özellikleri olan bileşiklerin sentezini tasarlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Moleküler yapı, simetrik yapılar, kristal yapılar, renk değişimi, floresan özellik, güzel yapılı polimerler, supramoleküler yapı, nanoçiçek yapılar, görsel olarak güzel olan kimyasal reaksiyonlar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Moleküler yapı Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
2 Renk değişimi Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
3 Kristalleştirme sanatı Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
4 Kristal yapılar Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
5 Simetri Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
6 Simetrik yapılar Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
7 Floresan özellik Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
8 Uzatılmış koordinasyon polimerleri Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
9 Mekanik olarak birbirine kenetlenmiş moleküller Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
10 Supramoleküler yapılar Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
11 Nanoçiçek yapılar Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
12 Güzel reaksiyonlar (metal yer değiştirme reaksiyonları) Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
13 Güzel reaksiyonlar (çökelme reaksiyonları ve şeffaf solüsyonlar) Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması
14 Güzel reaksiyonlar (köpüren ve renk değiştiren tepkimeler) Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim Ders materyallerinden ve literatürden araştırma yapılması

1. D.B. Amabilino, V. Balzani, C.J. Brown, C.J. Bruns, L. Fabbrizzi, E. Marchi, K.N. Raymond, J.F. Stoddart, M. Venturi, J.-P. Sauvage, Editor: Luigi Fabbrizzi, Beauty in Chemistry, Springer, Italy, 2010. 2. Barbara R. Greenberg, Dianne Patterson, Art in Chemistry, Chemistry in Art, Teacher Ideas Press, 2nd ed (2008)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 2 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Beyin Fırtınası 3 5 15
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 3 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 5 20
Quiz için Bireysel Çalışma 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 99

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 3 3 4 4 5 3 3 5 5 4 5 5 3
ÖÇ 2 4 5 3 3 4 4 5 3 3 5 5 4 5 5 3
ÖÇ 3 4 5 3 3 4 4 5 3 3 5 5 4 5 5 3
ÖÇ 4 4 5 3 3 4 4 5 3 3 5 5 4 5 5 3
ÖÇ 5 4 5 3 3 4 4 5 3 3 5 5 4 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek