Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KIM704 | ARKEOKİMYA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı kimya temelli analiz teknikleri kullanarak arkeolojik ve tarihi eserler üzerinde uygulanması hakkında bilgi vermek, tarihi bulguların daha doğru yorumlanması için gerekli bilgilerin öğretilmesidir.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARI
1 | Arkeokimya ve Arkeometri ile ilgili kavramları tanımlar. |
2 | Arkeokimyanın tarihini ve gelişimini açıklar. |
3 | Arkeolojik malzemelerin kimyasal formül ve yapılarını belirler. |
4 | Arkeolojik malzemelerin kimyasal analiz yöntemlerini listeler. |
5 | Arkeolojik eserlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerinin, kimyasal bileşimi ile olan ilişkisini açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Arkeokimya Tanımı ve Tarihi, Arkeologlar Neleri Bilmek İster?, Arkeolojik Materyaller, Analiz Yöntemleri, Türkiye'deki Arkeokimya Çalışmaları ve Bu Çalışmalardan Örnekler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Arkeokimya ve Arkeometri | Düz anlatım, soru-cevap | |
2 | Arkeokimya ile ilgili terimler ve kavramlar | Düz anlatım | |
3 | Arkeokimyanın Tarihi | Düz anlatım, tartışma | |
4 | Arkeokimyanın Mevcut Durumu ve Kapsamı | Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | |
5 | Arkeologların Arkeolojik Eserler ile ilgili Bilmek İstedikleri | Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | |
6 | Arkeolojik Malzemeler ve Kimyasal Özellikleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | |
7 | Arkeolojik Malzemeler ve Kimyasal Özellikleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | |
8 | Arkeolojik Malzemeler ve Kimyasal Özellikleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap | |
9 | Arkeolojik Malzemelerin Analiz Yöntemleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma | |
10 | Arkeolojik Malzemelerin Analiz Yöntemleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma | |
11 | Arkeolojik Malzemelerin Analiz Yöntemleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma | |
12 | Arkeolojik Eserlerde Tanımlama ve Doğrulama | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | |
13 | Arkeolojik Eserlerde Tanımlama ve Doğrulama | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | |
14 | Türkiyedeki ve Dünyadaki Arkeokimya Çalışmaları ve Bazı Örnekleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap |
1. Sevi Öz, Şahinde Demirci, Arkeokimyaya Genel Bakış, Gazi Kitabevi, Ankara, 2017. 2. T. Douglas Price, James H. Burton, An Introduction to Archaeological Chemistry, Springer, 2011. 3. A. Mark Pollard, Carl Heron, Ruth Ann Armitage, Archaeological Chemistry, royal Society of Chemistry, 3rd Edition, 2016.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 3 | 5 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |