Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KIM703 | KİMYACILAR İÇİN BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bilgisayar programlama mantığını öğretip akış diyagramı oluşturabilecek bilgiyi öğretmek, Visual Basic ve Excel'de programlama yapabilmek
Prof. Dr. Mustafa SAÇMACI
1 | Programlama dillerini tanır. |
2 | Programlama mantığını açıklar. |
3 | Visual Basic hakkında temel bilgilere sahip olur. |
4 | Visual Basic dili yardımıyla programlamanın nasıl yapılacağını açıklar. |
5 | EXCEL hakkında temel bilgileri ve temel komutları hatırlar. |
6 | EXCELde veri oluşturma ve formül yazma gibi temel fonksiyonları yeni durumlara uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, bilgisayar programlamanın temellerini öğretip, Visual Basic ve Excel'de bilgisayar programlama ve hesaplama yöntemlerini gösterir. Ayrıca, kimya problemlerinin Visual Basic ve Excel'de çözümlerini ve uygulamalarını öğretir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kişisel bilgisayar kullanımı | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
2 | Programlama ve Visual Basic diline giriş | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
3 | Visual Basic editörü ve temel komutlar ve döngüler | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
4 | Akış diyagramları ve program akışının kontrolü | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
5 | Visual Basic''in bilgisayarda uygulamaları | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
6 | Visual Basic'in kimyada uygulamaları | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
7 | EXCEL'e giriş | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
8 | EXCEL'de kullanılan temel komutlar ve fonksiyonlar | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
9 | Veri oluşturma ve formül hesaplama | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
10 | Grafik oluşturma ve uygun polinom uydurma | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
11 | Mantıksal fonksiyonların kullanımı | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
12 | Vektörler ve matrisler | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
13 | Denklem takımlarının EXCEL'de çözümü | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
14 | Kimyadaki çeşitli problemlerin EXCEL'de çözüm yöntemleri | Anlatım, tartışma, soru cevap | İnternet kaynaklarının taranması, alan çalışması |
M. Uysal, "Microsoft Visual Basic ile Yazılım Geliştirme", 1997, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul E.J. Billo, "Excel for Scientists and Engineers Numerical Methods", 2007 John Wiley & Sons, Inc., New Jersey
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |